Blick in das LC Gebäude

News Archiv MCARSS

WU Logo als Fallback Bild für News Artikel.

Abschlusspräsentation der Studierenden zur Usability interaktiver Besucherstationen im NHM

Studierende des Kurses „Touristic Project Seminar“ von Hr. Dr. Wolfgang Sovis in der SBWL Service und Digital Marketing präsentierten Ende Januar 2019 im Kurssaal des NHM (Naturhistorisches Museum)…

Insights der ÖH-WU in die SBWL Service und Digital Marketing

In unserer SBWL bereiten wir Sie bestens auf die zunehmend digitale und datengetriebene Unternehmenswelt vor. Bei uns lernen Sie modernste Technologien, den Umgang mit Daten und state-of-the-art…

Bernd Schmitt (Columbia University, US) on consumer perceptions and behaviors to robot and cyborg technologies in the services industries

Bernd Schmitt from the Columbia University (US) presented his work on consumer perceptions and behaviors to robot and cyborg technologies in the services industries in our Research Seminar Series. …

Prof. Reutterer on Marketing meets Data Science

Thomas Reutterer gave a talk at the Vienna Data Science meetup on hot topics at the interface of marketing and data science. He also highlighted recent research on predicting Customer Lifetime Value.

WU Logo als Fallback Bild für News Artikel.

Amna Kirmani (University of Maryland, US) on individuals' dishonest behavior toward an organization when it takes a stand on controversial social issues via its CSR

Amna Kirmani from the University of Maryland (US) presented her work on a novel way with which indivuals respond to an organizsation's polarizing CSR: dishonest behavior towards the organisation in…

WU Logo als Fallback Bild für News Artikel.

Martijn de Jong (Erasmus University Rotterdam) on assessing sensitive consumer behavior using the novel technique ICRT

Martijn de Jong from the Erasmus University Rotterdam (NL) presented his work on assessing sensitive consumer behavior using the item count response technique in our Research Seminar Series. In the…

Dr. Michael Platzer, WU Absolvent und CEO von mostly.ai im Interview

Dr. Michael Platzer, WU Marketing-Absolvent und CEO von mostly.ai, einem Unternehmen, das sich auf die Anonymisierung von Big Data spezialisiert hat, gab im WU Blog ein Interview zu technischen…

WU Logo als Fallback Bild für News Artikel.

CRM 3.0: The Customer Centric Firm

Prof. Reutterer hat im Rahmen der Veranstaltung Daten Forum 2018 eine Keynote zum Thema Customer Centricity gehalten. Im Rahmen seines Vortrages ging er vor einem interessierten Fachpublikum auf den…

Dr. Meierer and Patrick Bachmann (Univ. Zürich) on Machine Learning in Marketing

Dr. Markus Meierer and Patrick Bachmann, MA held a talk and offered a course on machine learning applications in Marketing at the Institute of Service Marketing and Tourism at WU Vienna. Specifically,…

Koert Van Ittersum (Univ. Groningen) on In-Store Shopping Dynamics

Koert Van Ittersum from the University of Groningen (NL) presented his work on in-store shopping dynamics in our Research Seminar Series. In the course of his presentation, he elaborated on how…