Blick in das LC Gebäude

News Archiv MCARSS

2020 Award winners: (left to right) Angela Simetzberger (MSc WU), Nikol Balacheva (MSc WU), Lisa Lampl (MSc WU)

Best Master Thesis of 2020 Written at Our Institute

We are very proud to announce that the winner of the 2020 marketmind Best Thesis Award was written at the Service Marketing and Tourism Institute. Ms. Nikol Balacheva won the first place with her…

Walter Lukner

Kundenbindung, KundenVERbindung, Loyalty4.0

Walter Lukner / Payback: KundenVERbindung & Loyalty4.0 Walter Lukner, Geschäftsführer von Payback Austria GmbH hat heute in seinem sehr spannenden Vortrag aktuelle Herausforderungen und zukünftige…

Nadine Schröder

Habilitation von Dr. Nadine Schröder

Unserer Kollegin Nadine Schröder wurde im Juli 2020 von der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften der Universität Regensburg die wissenschaftliche und pädagogische Lehrbefähigung für das Fachgebiet…

WU Logo

WU students and researchers call for a price on carbon

University, COVID-19 and the Climate Crisis COVID-19 is a violent reminder of the fragility of the current moment. For epidemiologists, it came as no surprise - already in 2007 scientists were…

WU Logo

COVID-19 Implikationen für die Marketing Praxis

Wir danken sehr herzlich unseren Praxis-Partnern für die Kommunikation mit unseren Studierenden auch in Krisen-Zeiten! Im Rahmen unserer SBWL-LVs standen Dr. Thomas Haller (Simon-Kucher und Partners)…

Urlaubswahl: Die Farbe entscheidet die Wahl

WienWissen hat einen Artikel zu Anke Schneiders und Stefan Wiesels Forschung zu Farbdarstellungen von Reisezielen in der Tourismuswirtschaft veröffentlicht. Die Forschung beschäftigt sich mit der…

Prof. Reutterer on Machine Learning Sequential Marketing Data

Prof. Reutterer gave a talk at the Marketing Discipline Group, University of Technology Sydney / AUS on "How machines learn from sequential customer data and what marketing researchers can make out of…

WU Logo

The MCA Institute Members

SBWL Semester Opening 2020

Auch 2020 hießen wir, wie zu Beginn jedes Semesters, die neue Kohorte der Studierenden der SBWL Service & Digital Marketing in Form eines Semester Opening Events willkommen. Dieses Jahr hat der…

Anonymous Big Data workshop

The Anonymous Big Data workshop was organized in the context of the ANonymous bIg daTA (ANITA) project. ANITA aims to systematically examine and validate the feasibility of using artificial…