Eine Person liest eine spanische Tageszeitung

Mitteilungsblatt vom 15. Juli 2015, 43. Stück

216) Änderung der Hausordnung der Wirtschaftsuniversität Wien

Die Hausordnung der Wirtschaftsuniversität Wien, Mitteilungsblatt Studienjahr 2003/2004, 40. Stück, Nr. 180, vom 30.06.2004, zuletzt geändert mit Mitteilungsblatt 04.09.2013, 50. Stück, Nr. 281, wird mit Beschluss des Rektorats vom 08.07.2015 gemäß § 22 Abs 1 Universitätsgesetz 2002 wie folgt geändert:

In § 6 Abs 3 wird folgender Satz angefügt:
Bild- und Tonaufnahmen von Lehrveranstaltungen bedürfen jedenfalls der Zustimmung des/der Vortragenden.

Hausordnung der WU (Wirtschaftsuniversität Wien)

Für das Rektorat:
o. Univ.Prof. Dr. Christoph Badelt
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217) Bevollmächtigung Direktion des Kompetenzzentrums „WU Gründungszentrum“

Der Leiter des Kompetenzzentrums „WU Gründungszentrum“ erteilt gemäß § 8 Abs 2 der Richtlinie des Rektorats für die Bevollmächtigung von Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmern der Wirtschaftsuniversität Wien (Mitteilungsblatt 21. Stück, Nr. 102, vom 27.2.2004, idgF) folgende Vollmacht:

1. Der Direktor des WU Gründungszentrums, Dr. Rudolf Dömötör, wird gemäß § 3a der Richtlinie des Rektorats für die Bevollmächtigung von Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmern der Wirtschaftsuniversität Wien bevollmächtigt.

2. Der Direktor des WU Gründungszentrums, Dr. Rudolf Dömötör, wird für Rechtshandlungen gemäß § 27 Abs 1 UG bevollmächtigt.

3. Die Weitergabe der Bevollmächtigung ist nicht zulässig.

Univ.Prof. Dr. Nikolaus Franke, Leiter WU Gründungszentrum
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218) Ausschreibungen von Stellen für wissenschaftliches Personal

Allgemeine Informationen:

Frauenförderung:
Da sich die Wirtschaftsuniversität Wien die Erhöhung des Frauenanteils beim wissenschaftlichen Personal zum Ziel gesetzt hat, werden qualifizierte Frauen ausdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen vorrangig aufgenommen. Alle Bewerberinnen, die die gesetzlichen Aufnahmeerfordernisse erfüllen und den Anforderungen des Ausschreibungstextes entsprechen, sind zu Bewerbungsgesprächen einzuladen.

An der WU ist ein Arbeitskreis für Gleichbehandlungsfragen eingerichtet. Nähere Informationen finden Sie unter http://www.wu.ac.at/structure/lobby/equaltreatment.

Reise- und Aufenthaltskosten:
Wir bitten Bewerberinnen und Bewerber um Verständnis dafür, dass Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass von Auswahl- und Aufnahmeverfahren entstehen, nicht von der Wirtschaftsuniversität Wien abgegolten werden können.

AUSGESCHRIEBENE STELLEN:
1) The Institute for International Marketing Management is currently inviting applications for a fulltime Assistant Professor, non-tenure track position (post-doc, employee subject to the terms of the Collective Bargaining Agreement for University Staff - Angestellte/r gemäß Kollektivvertrag für die Arbeitnehmer/innen der Universitäten; gross monthly salary: € 3,546) or two 30 hours/week Teaching and Research Associate positions (pre-doc, minimum gross monthly salary: € 1,997.18, recognition of previous employment - if relevant to the advertised position - possible). These employee positions will be limited to a period of six years, starting on October 01, 2015 (commencement date subject to change).

Please note that under the terms of the WU personnel development plan, the position of Assistant Professor, non-tenure track, is limited to an employment period of not more than six years. Applicants who are already employed at WU as substitute employees can therefore only be employed for the time remaining to complete the six-year period. Persons who have already been employed at WU in an Assistant Professor, non-tenure track position cannot be re-employed in this position at WU (except as a substitute employee) due to legal restrictions.

Please note that under the terms of the WU personnel development plan, the position of Teaching and Research Associate is limited to an employment period of not more than six years. Applicants who are already employed at WU as substitute employees can therefore only be employed for the time remaining to complete the six-year period. Persons who have already been employed at WU in a Teaching and Research Associate position can only be re-employed in an Assistant Professor, tenure track position.

Background on the Institute:
Members of the International Marketing Management (IMM) team have published in leading journals such as Journal of International Business Studies, Strategic Management Journal, Journal of International Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, International Marketing Review, Journal of World Business, Journal of Business Research and Journal of Business Ethics. The group maintains a strong collaborative atmosphere with research-oriented programs for doctoral students and faculty and regularly hosts academic visitors from major American, European and Asian universities.

Background on WU Vienna:
Established in 1898, WU Vienna University of Economics and Business has about 23,000 students and more than 1,300 faculty members. Having just moved to a brand new campus, WU Vienna offers Bachelors, Masters, Executive Masters, and PhD programs in traditional and specialized areas. lt is EQUIS and AMBA accredited and in an advanced stage of the AACSB accreditation process. In addition, WU Vienna holds numerous excellent international rankings, including in the Financial Times. The university maintains partnerships with more than 230 universities on all continents and has strong ties to the business community.

Background on Vienna:
Vienna is a major center of business for the region and serves as the gateway to Central and Eastern Europe. The city hosts the European Regional Headquarters of numerous multinational firms and a variety of international organizations, including the UN Atomic Energy Agency, UNIDO, and OPEC. Vienna offers exceptional attractions in music, art, and popular culture, as weil as world-class dining and a high standard of living. The city is also consistently ranked as one of the world's most liveable cities by Mercer Consulting/The Economist.

Responsibilities:
The successful candidate will provide teaching and administrative support to the IMM Institute while pursuing an active program of academic research according to the respective position. English is the working language of the group.

Your Profile:
Candidates for the Assistant Professor non-tenure track position must possess a doctoral degree or equivalent qualification in marketing, business administration or related disciplines; a high standard of English; basic skills in qualitative and quantitative methods; and are able to demonstrate an interest in international marketing management and strategy (e.g. through journal papers or conference presentations).

Candidates applying for the Teaching and Research Associate positions must possess a master's degree or equivalent qualification in marketing, business administration or related disciplines; a high standard of English; basic skills in qualitative and quantitative methods; and have an interest in international marketing management and strategy.

The candidate should demonstrate profound knowledge in the field of marketing (for example through selecting appropriate subjects while studying) and an international orientation (living/working abroad, attending international conferences, etc.)

For details regarding the position, please contact Professor Bodo B. Schlegelmilch, phone: +43 676 82135099, email bodo.schlegelmilch@wu.ac.at.

Reference Number: 2867

Application materials can be submitted online until August 19, 2015.



Apply here

Travel and lodging expenses:
We regret that WU cannot reimburse applicants for travel and lodging expenses incurred as part of the selection and/or hiring process.

Equal opportunities:
WU is an Equal Opportunity Employer and seeks to increase the number of its female faculty and staff members, especially in management positions. Therefore qualified women are strongly encouraged to apply. In case of equal qualification, female candidates will be given preference. WU has an Equal Opportunities Working Group (information in German).

2) In der Abteilung für Unternehmensrecht ist voraussichtlich ab 01.10.2015 für die Dauer von zwei Jahren eine Stelle für einen studentischen Mitarbeiter/eine studentische Mitarbeiterin (Teaching and Research Assistant) (Angestellte/r gemäß Kollektivvertrag für die Arbeitnehmer/innen der Universitäten, monatliches Entgelt: 948,80 € brutto), Beschäftigungsausmaß: 20 Std./Woche,zu besetzen.

Gemäß Kollektivvertrag können nur studentische Mitarbeiter/innen aufgenommen werden, die ein für die in Betracht kommende Verwendung vorgesehenes Master-(Diplom-)Studium noch nicht abgeschlossen haben. Wir weisen darauf hin, dass der WU-Personalentwicklungsplan für studentische Mitarbeiter/innen eine maximale Befristungsdauer von zwei Jahren vorsieht.



Aufgabengebiet:


- Mitarbeit am Institut für Zivil- und Unternehmensrecht
- Unterstützung in Forschung und Lehre
- Vorbereitung von Lehrveranstaltungen und Prüfungen
- Unterstützung bei der Prüfungskorrektur
- Recherchetätigkeit



Ihr Profil:


- abgeschlossenes Bachelorstudium Wirtschaftsrecht
- ausgezeichnete Studienleistungen
- gute Kenntnisse bei learn@wu
- gute EDV-Kenntnisse
- Interesse am Privatrecht



Kennzahl: 2869



Ende der Bewerbungsfrist: 05.08.2015



Bitte bewerben Sie sich auf unserer Homepage unter www.wu.ac.at/jobs.

Application deadline has been extended to August 26, 2015

3) The Institute for Interactive Marketing & Social Media is currently inviting applications for a 30 hours/week Teaching and Research Associate position (pre-doc,employee subject to the terms of the Collective Bargaining Agreement for University Staff - Angestellte/r gemäß Kollektivvertrag für die Arbeitnehmer/innen der Universitäten; minimum gross monthly salary, paid 14 times per year: € 1,997.18, recognition of previous employment - if relevant to the advertised position - possible). This employee position will be limited to a period of 6 years, starting on October 01, 2015 (commencement date subject to change).

Please note that under the terms of the WU personnel development plan, the position of Teaching and Research Associate is limited to an employment period of not more than six years. Applicants who are already employed at WU as substitute employees can therefore only be employed for the time remaining to complete the six-year period. Persons who have already been employed at WU in a Teaching and Research Associate position can only be re-employed in an Assistant Professor, tenure track position.

The Institute for Interactive Marketing and Social Media (http://www.wu.ac.at/imsm/) at WU Wien, led by Professor Nadia Abou Nabout (http://www.wu.ac.at/imsm/team/abounabout/), is inviting applications for a position as a teaching and research associate starting in fall 2015. More information about the position and the institute is provided below.

About the institute
The newly established Institute for Interactive Marketing & Social Media (IMSM) aims at being a leading institution for research and education in the area of digital marketing. The rapid growth of digital technologies and social media has a profound impact on consumer behaviour, leading to radically new businesses and challenging incumbents to adapt their marketing strategies. Therefore, our goal is to do research that focuses on new business problems and groundbreaking innovations arising from developments in information technology. We use empirical data (mostly in the form of "big data") and apply quantitative methods to tackle and solve these problems in order to ultimately make better marketing decisions and realize more desirable outcomes for firms and consumers. Our students are trained to be the next generation of digital marketing managers with strong analytical skills and a profound knowledge of the mechanics of the digital marketing ecosystem, the social media environment, and the challenges in these areas. Finally, we strongly believe that it is IMSM's responsibility to facilitate knowledge dissemination about digital marketing within the broader society.

Responsibilities:
We are looking for a dynamic, self-motivated individual with a desire to embark on an academic career. You will join a vibrant and ambitious team of internationally-minded academics aspiring to the highest standards of research and teaching. Collaboration with other members of the university and our international network will be actively supported.

Regarding the substantive focus, we seek an individual conducting cutting-edge research in the fields of social and interactive media by utilizing big data approaches. Developments in information technology have increased access to large-scale data on consumer behaviour, which we use in our projects to help firms make better marketing decisions ("data-driven marketing"). In our current research, we investigate consumer reactions to different revenue models (i.e., advertising-based, freemium models, paywalls, etc.) of online content platforms (e.g., video streaming services such as YouTube) and their impact on consumer behaviour and market outcomes such as competition. In your projects, you will thus closely work together with assistant professor Dr. Nils Wlömert (http://www.wu.ac.at/imsm/team/nils-wloemert/) at IMSM. Your research interests should be located in these or adjacent research areas. Further potential areas of research interest might include: real-time bidding, personalization, customer journey analysis, as well as data and online privacy. You will also be welcome to pursue your own research ideas related to these topics.

Your work should eventually be aimed at helping companies make better marketing decisions - it is empirical in nature and typically located at the interface of information systems and marketing.

Your Profile:
You have an outstanding master degree (or equivalent qualification) in management, management information systems, business engineering, mathematics, physics, or computer science (or a related field) with a strong focus on quantitative topics such as (quantitative) marketing, econometrics, operations research, or finance. Furthermore, we expect good knowledge of statistics and empirical research.

An excellent grasp of written and spoken English is required. Good programming skills (e.g., web scraping) and experience in online marketing (e.g., through internships) are an asset. Beyond any formal requirements, we are looking for enthusiastic, curious team players who are passionate about research and willing to take on responsibility. You should have a passion for interactive and social media and its analytical opportunities to improve marketing decisions.

Application Procedure
Please send a cover letter (specifying your research interests, motivation for an academic career, and possible starting date), your resume, and relevant certificates. Academic references or examples of academic work are not required, but will be assessed favourably.

Reference Number: 2841

Application materials can be submitted online until August 26, 2015.



Apply here

Travel and lodging expenses:
We regret that WU cannot reimburse applicants for travel and lodging expenses incurred as part of the selection and/or hiring process.

Equal opportunities:
WU is an Equal Opportunity Employer and seeks to increase the number of its female faculty and staff members, especially in management positions. Therefore qualified women are strongly encouraged to apply. In case of equal qualification, female candidates will be given preference. WU has an Equal Opportunities Working Group (information in German).
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219) Ausschreibungen von Stellen für allgemeines Personal

Allgemeine Informationen:

Frauenförderung:
Da sich die Wirtschaftsuniversität Wien die Erhöhung des Frauenanteils beim wissenschaftlichen Personal zum Ziel gesetzt hat, werden qualifizierte Frauen ausdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen vorrangig aufgenommen. Alle Bewerberinnen, die die gesetzlichen Aufnahmeerfordernisse erfüllen und den Anforderungen des Ausschreibungstextes entsprechen, sind zu Bewerbungsgesprächen einzuladen.

An der WU ist ein Arbeitskreis für Gleichbehandlungsfragen eingerichtet. Nähere Informationen finden Sie unter http://www.wu.ac.at/structure/lobby/equaltreatment.

Reise- und Aufenthaltskosten:
Wir bitten Bewerberinnen und Bewerber um Verständnis dafür, dass Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass von Auswahl- und Aufnahmeverfahren entstehen, nicht von der Wirtschaftsuniversität Wien abgegolten werden können.

AUSGESCHRIEBENE STELLEN:

Verlängerung der Bewerbungsfrist bis 29.07.2015

1) In den Teaching and Learning Services ist voraussichtlich ab 01.09.2015 für die Dauer von zwei Jahren eine Stelle für einen Referenten/eine Referentin Teaching and Learning Services (Angestellte/r gemäß Kollektivvertrag für die Arbeitnehmer/innen der Universitäten, monatliches Mindestentgelt: 2.192,10 € brutto, Anrechnung von tätigkeitsbezogenen Vordienstzeiten möglich), vollbeschäftigt, zu besetzen.

Aufgabengebiet:
- Support von technologieunterstützten Lehr- und Lerninitiativen mit Fokus auf didaktischer Qualität
- Bewertung und Aufbereitung von Trends in der Lehre und in den Lehrtechnologien
- Konzeption und Evaluation von Supportmaßnahmen zur Weiterentwicklung der Lehre
- Gestaltung und Organisation des Workshop-Programms der Abteilung
- Mitwirkung bei der Konzeption und Einführung von IT-Applikationen der eLearning-Plattform
- Support für Nutzer/innen der eLearning-Plattform

Ihr Profil:
- abgeschlossenes Hochschulstudium und praktische Erfahrung in der Lehr- und Lernentwicklung

Gewünscht:
- didaktisch-methodisches Know-How und Erfahrung auf dem Gebiet der technologiegestützten Lehre
- praktische und theoretische Kompetenzen in der Gestaltung von LV-Designs, Lernumgebungen und eLearning-Inhalten
- einschlägige Berufs-/Lehrpraxis (von Vorteil: Wirtschaftswissenschaften)

Kennzahl: 2858

Ende der Bewerbungsfrist: 29.07.2015



Bitte bewerben Sie sich auf unserer Homepage unter www.wu.ac.at/jobs.