Mitteilungsblatt vom 11. Dezember 2019, 11. Stück
- 48) Einrichtung der Abteilung Wissensmanagement, Institut Informationswirtschaft, Department Informationsverarbeitung und Prozessmanagement
- 49) Auflösung der Institute Betriebswirtschaftslehre des Außenhandels und International Business, Department Welthandel
- 50) Einrichtung des Instituts International Business, Department Welthandel
- 51) Zuordnung zum Institut International Business, Department Welthandel
- 52) Umbenennung der Abteilung „Zivil- und Zivilverfahrensrecht III“, Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, Department Privatrecht
- 53) Einrichtung der Abteilung Zivil- und Zivilverfahrensrecht V (Zivil-, Unternehmens- und Insolvenzrecht), Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, Department Privatrecht
- 54) Zuordnung zum Forschungsinstitut Raum- und Immobilienwirtschaft
- 55) Zuordnung zum Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, Department Privatrecht
- 56) Einrichtung der Abteilung Sozioökonomie der Arbeit, Institut Ecological Economics, Department Sozioökonomie
- 57) Umbenennung des Instituts „Institutionelle und Heterodoxe Ökonomie“, Department Volkswirtschaft
- 58) Ernennung von DepartmentvorständInnen und StellvertreterInnen für die Funktionsperiode 01.01.2020 bis 31.12.2021
- 59) Bevollmächtigungen gemäß § 28 Universitätsgesetz 2002/ Department-Vorständinnen und Department-Vorstände
- 60) Bevollmächtigungen gemäß § 27 Universitätsgesetz 2002
- 61) Ausgeschriebene Stellen für Professuren
- 62) Ausschreibung von Stellen für wissenschaftliches Personal
- 63) Ausschreibung von Stellen für allgemeines Personal
48) Einrichtung der Abteilung Wissensmanagement, Institut Informationswirtschaft, Department Informationsverarbeitung und Prozessmanagement
Gemäß § 20 (1) der Satzung der WU wird am Department Informationsverarbeitung und Prozessmanagement, Institut Informationswirtschaft, nach Zustimmung des Department-Vorstands und des Rektorats, per 1. Jänner 2020, die Abteilung „Wissensmanagement“ eingerichtet.
ao.Univ.Prof. Dr. Roman Brandtweiner, Institutsvorstand Informationswirtschaft
49) Auflösung der Institute Betriebswirtschaftslehre des Außenhandels und International Business, Department Welthandel
Das Rektorat hat gemäß § 17 der Satzung der WU nach Bericht an den Senat der Auflösung der Institute Betriebswirtschaftslehre des Außenhandels und International Business, Department Welthandel, per 31. Dezember 2019 zugestimmt.
Univ.Prof. Dr. Jan Hendrik Fisch, Department-Vorstand Welthandel
50) Einrichtung des Instituts International Business, Department Welthandel
Gemäß § 17 der Satzung wird am Department Welthandel nach Zustimmung des Rektorats das Institut International Business per 1. Jänner 2020 eingerichtet.
Univ.Prof. Dr. Jan Hendrik Fisch, Department-Vorstand Welthandel
51) Zuordnung zum Institut International Business, Department Welthandel
Die UniversitätsprofessorInnen Desislava Dikova, Jan Hendrik Fisch, Alexander Mohr, Phillip Nell, Jonas Puck und Günter Stahl sowie Assoziierten Professoren Christof Miska und Jakob Müllner werden dem Institut International Business per 1. Jänner 2020 zugeordnet.
Univ.Prof. Dr. Jan Hendrik Fisch, Department-Vorstand Welthandel
52) Umbenennung der Abteilung „Zivil- und Zivilverfahrensrecht III“, Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, Department Privatrecht
Gemäß § 20 der Satzung lautet die Bezeichnung für die Abteilung „Zivil- und Zivilverfahrensrecht III“ mit Zustimmung des Rektorats und des Department-Vorstands per 1. Jänner 2020 wie folgt:
„Zivil- und Zivilverfahrensrecht III (Finanzmarktrecht)“
Univ.Prof. Dr. Georg Kodek, Institutsvorstand Zivil- und Zivilverfahrensrecht
53) Einrichtung der Abteilung Zivil- und Zivilverfahrensrecht V (Zivil-, Unternehmens- und Insolvenzrecht), Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, Department Privatrecht
Gemäß § 20 (1) der Satzung der WU wird am Department Privatrecht, Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, nach Zustimmung des Department-Vorstands und des Rektorats, per 1. Jänner 2020, die Abteilung „Zivil- und Zivilverfahrensrecht V (Zivil-, Unternehmens- und Insolvenzrecht)“ eingerichtet.
Univ.Prof. Dr. Georg Kodek, Institutsvorstand Zivil- und Zivilverfahrensrecht
54) Zuordnung zum Forschungsinstitut Raum- und Immobilienwirtschaft
Stefanie Peer, PhD wird gemäß § 20b Abs. 2 der Satzung der Wirtschaftsuniversität Wien dem Forschungsinstitut für Raum- und Immobilienwirtschaft im Sinne einer double affiliation zugeordnet.
Univ.Prof. Dr. Dr. hc Edeltraud Hanappi-Egger, Rektorin
55) Zuordnung zum Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht, Department Privatrecht
Herr Univ.Prof. Dr. Sebastian Mock wird dem Institut Zivil- und Zivilverfahrensrecht zugeordnet.
Univ.Prof. Dr. Franz Marhold, Department-Vorstand Privatrecht
56) Einrichtung der Abteilung Sozioökonomie der Arbeit, Institut Ecological Economics, Department Sozioökonomie
Gemäß § 20 (1) der Satzung der WU wird am Institut Ecological Economics, Department Sozioökonomie nach Zustimmung der Department-Vorständin und des Rektorats, per 1. Jänner 2020, die Abteilung „Sozioökonomie der Arbeit“ eingerichtet.
Univ.Prof. Dr. Sigrid Stagl, Institutsvorständin Ecological Economics
57) Umbenennung des Instituts „Institutionelle und Heterodoxe Ökonomie“, Department Volkswirtschaft
Gemäß § 17 der Satzung lautet die Bezeichnung für das Institut „Institutionelle und Heterodoxe Ökonomie“ mit Zustimmung des Rektorats per 1. Jänner 2020 wie folgt:
„Heterodoxe Ökonomie“
Univ.Prof. Dr. Rupert Sausgruber, Department-Vorstand Volkswirtschaft
58) Ernennung von DepartmentvorständInnen und StellvertreterInnen für die Funktionsperiode 01.01.2020 bis 31.12.2021
Die folgenden Personen werden gemäß § 12 (2) der Satzung der WU für die Funktionsperiode 1.1.2020 bis 31.12.2021 zu Department-VorständInnen und StellvertreterInnen ernannt:
Department | Leitung |
Finance, Accounting and Statistics | Stefan Bogner Stv. Rüdiger Frey Stv. Eva Eberhartinger |
Informationsverarbeitung und Prozessmanagement (Information Systems and Operations) | Jan Mendling Stv. Gerald Reiner Stv. Roman Brandtweiner |
Management | Wolfgang Mayrhofer Stv. Michael Meyer |
Marketing | Martin Schreier Stv. Bernadette Kamleitner Stv. Thomas Reutterer |
Strategy and Innovation | Gerhard Speckbacher Stv. Christopher Lettl |
Welthandel (Global Business and Trade) | Jan Hendrik Fisch Stv. Dietmar Rößl |
Öffentliches Recht und Steuerrecht (Public Law and Tax Law) | Michael Holoubek Stv. Erich Vranes |
Privatrecht (Private Law) | Georg Kodek Stv. Martin Winner |
Fremdsprachliche Wirtschaftskommunikation (Foreign Language Business Communication) | Nadine Thielemann Stv. Johannes Schnitzer |
Sozioökonomie (Socioeconomics) | Sigrid Stagl Stv. Jürgen Essletzbichler |
Volkswirtschaft (Economics) | Rupert Sausgruber Stv. Jesus Crespo-Cuaresma |
Univ.Prof. Dr. Dr.hc. Edeltraud Hanappi-Egger, Rektorin
59) Bevollmächtigungen gemäß § 28 Universitätsgesetz 2002/ Department-Vorständinnen und Department-Vorstände
In Abänderung der Bevollmächtigung Mitteilungsblatt 21. Stück Nr. 103 vom 27. Februar 2004, zuletzt geändert mit Mitteilungsblatt 13. Stück Nr. 60 vom 27.12.2017, erteilt die Rektorin gemäß der Richtlinie des Rektorats für die Bevollmächtigung von Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmern der Wirtschaftsuniversität Wien gemäß § 28 Universitätsgesetz 2002 in der geltenden Fassung folgende Bevollmächtigungen.
Folgende (Stellvertretende) Department-Vorständinnen/Department-Vorstände werden anstelle der bisherigen Vorständinnen/Vorstände und Stellvertreter/innen der jeweiligen Departments für die Funktionsperiode ab 01.01.2020 bis 31.12.2021 gemäß § 3 der Richtlinie bevollmächtigt:
Department | Department-Vorständin/ Department-Vorstand | Stellvertretende Department-Vorständin/Stellvertretender Department-Vorstand |
Finance, Accounting and Statistics | Stefan Bogner | Rüdiger Frey Eva Eberhartinger |
Informationsverarbeitung und Prozessmanagement (Information Systems and Operations) | Jan Mendling | Gerald Reiner Roman Brandtweiner |
Management | Wolfgang Mayrhofer | Michael Meyer |
Marketing | Martin Schreier | Bernadette Kamleitner Thomas Reutterer |
Strategy and Innovation | Gerhard Speckbacher | Christopher Lettl |
Welthandel (Global Business and Trade) | Jan Hendrik Fisch | Dietmar Rößl |
Öffentliches Recht und Steuerrecht (Public Law and Tax Law) | Michael Holoubek | Erich Vranes |
Privatrecht (Private Law) | Georg Kodek | Martin Winner |
Fremdsprachliche Wirtschaftskommunikation (Foreign Language Business Communication) | Nadine Thielemann | Johannes Schnitzer |
Sozioökonomie (Socioeconomics) | Sigrid Stagl | Jürgen Essletzbichler |
Volkswirtschaft (Economics) | Rupert Sausgruber | Jesus Crespo Cuaresma |
Univ.Prof. Dr. Edeltraud Hanappi-Egger, Rektorin
60) Bevollmächtigungen gemäß § 27 Universitätsgesetz 2002
Folgende Projektleiterinnen/Projektleiter werden gemäß § 27 Abs 2 Universitätsgesetz 2002 zum Abschluss der für die Vertragserfüllung erforderlichen Rechtsgeschäfte und zur Verfügung über die Geldmittel im Rahmen der Einnahmen aus diesem Vertrag sowie gemäß § 5 der Richtlinie des Rektorats für die Bevollmächtigung von Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmern der Wirtschaftsuniversität Wien (Abschluss von Werkverträgen, freien Dienstverträgen sowie Arbeitsverträgen entsprechend den näheren Bestimmungen der Richtlinie) bevollmächtigt:
Projekt | Projektleiter/in |
MÖSt | Univ. Prof. Dr. Sebastian Kummer |
Inequality and Fairness | Dr. Sofie Waltl |
BMEIA_Auslandskultur | Dr. Christian Schober Anna Herzog MSc |
Gentio | Univ. Prof. Dr. Kurt Hornik |
Falschparker-Studie | Univ. Prof. Dr. Rupert Sausgruber Dr. Thomas Kostal |
ECOLIT 2 | ao. Univ. Prof. Dr. Andreas Novy |
GreenFin | Irene Monasterolo Ph.D. Univ. Prof. Dr. Sigrid Stagl |
WU-Project Briglauer 19 (JubStift) | Dr. Wolfgang Briglauer |
WU-Project Malsiner-Walli 19 (JubStift) | Dr. Gertraud Malsiner-Walli Univ. Prof. Dr. Sylvia Frühwirth-Schnatter |
WU-Project Ipsmiller 19 (JubStift) | Dr. Edith Ipsmiller |
IT Design und Menschenbilder | Kathrin Bednar MSc |
Consent Request Framework | Dr. Sabrina Kirrane |
Musterunternehmen ECC | ao. Univ. Prof. Dr. Alexander Prosser |
WU-Project Meyer 19 (Rest) | Dr. Birgit Elisabeth Meyer |
WU-Project Peer 19 (GB) | Assist. Prof. Stefanie Peer Ph.D. |
WU-Project Nell 19 (Rest) | Univ. Prof. Dr. Phillip Nell |
WU-Project Güntürkün 19 (Rest) | Dr. Baris Pascal Güntürkün |
Univ.Prof. Dr. Edeltraud Hanappi-Egger, Rektorin
61) Ausgeschriebene Stellen für Professuren
Full Professor of Microeconomics and Digitalization (Ref.no 2019-14)
Full Professor of Marketing with Focus on Retailing and Data Science (Ref.no. 2019-26)
62) Ausschreibung von Stellen für wissenschaftliches Personal
Allgemeine Informationen:
Diversität und Inklusion:
Die WU ist dem Prinzip der Chancengleichheit verpflichtet und setzt sich für Diversität und Inklusion ein. Da sich die Wirtschaftsuniversität Wien die Erhöhung des Frauenanteils beim wissenschaftlichen Personal zum Ziel gesetzt hat, werden qualifizierte Frauen ausdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen vorrangig aufgenommen. Qualifizierte Personen mit Behinderung sind besonders eingeladen sich zu bewerben. Alle Bewerber/innen, die die gesetzlichen Aufnahmeerfordernisse erfüllen und den Anforderungen des Ausschreibungstextes entsprechen, sind zu Bewerbungsgesprächen einzuladen.
An der WU ist ein Arbeitskreis für Gleichbehandlungsfragen eingerichtet. Nähere Informationen finden Sie unter http://www.wu.ac.at/structure/lobby/equaltreatment.
Reise- und Aufenthaltskosten:
Wir bitten Bewerberinnen und Bewerber um Verständnis dafür, dass Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass von Auswahl- und Aufnahmeverfahren entstehen, nicht von der Wirtschaftsuniversität Wien abgegolten werden können.
AUSGESCHRIEBENE STELLEN:
1) Would you like to make a major step forward in your academic career? WU offers ideal conditions to help you achieve that goal.
WU (Vienna University of Economics and Business) is the second-largest business university in the European Union and is centrally located at the heart of Europe, with over 23,000 students and roughly 2,400 employees working in teaching, research, and administration. WU’s modern campus, right next door to Vienna’s expansive Prater Park, offers impressive, award-winning architecture and an excellent working environment. The Institute for Change Management and Management Development is currently inviting applications for an
Assistant Professor, tenure-track (qualification agreement)
Fulltime, 40 hours/week
Please note that under the terms of the WU personnel development plan, the position of Assistant Professor, tenure track, is limited to an employment period of not more than six years. For this position, a qualification agreement can be considered after a period of two years, pursuant to § 27 of the Collective Bargaining Agreement (Kollektivvertrag für die ArbeitnehmerInnen der Universitäten). After successful fulfillment of any qualification agreement made, employment can be made permanent. From the perspective of organizational regulations, employees who have successfully completed a qualification agreement are to be classified as full professors.
Your responsibilities
The Department of Management is seeking applications for an Assistant Professor (tenure track) position in the area of Change Management and Management Development. The successful candidate will be expected to cultivate a strong research profile in organizational change and organization theory, as well as demonstrate teaching excellence in these areas. A strong research profile includes an active program of research (research pipeline), publishing in top-tier journals, and collaborating with members of international academic community. The successful candidate is further expected to show an active commitment to professional and Department service (academic-self-government), and junior faculty development for example by serving on Editorial Boards, supervising Bachelor and Master theses, and organizing research seminars, conferences and PDWs. He/she is also expected to teach at all program levels and to actively support efforts to acquire third-party funding.
Your profile
Basic qualifications:
- a PhD degree (or equivalent) in management or business studies
- a track record of research excellence in management and organization studies, specifically organizational institutionalism
- a strong portfolio of publications in top-tier academic journals that is commensurate with academic age (note that the ability to publish independently, i.e. a single-authored peer-reviewed publication, is highly valued)
- a strong pipeline (papers under review) that demonstrates potential for continued publication in leading academic journals (cfr. WU Star List and Department of Management A+ List)
- active involvement in the international academic community, including collaborations with international faculty, visiting positions at universities abroad, and presentations at international academic conferences and universities
- a solid track record of professional service, such as serving on Editorial Boards, reviewing for leading international journals, and mentoring/participating in junior faculty development workshops
- a strong commitment to, and record of, teaching excellence at both the Master’s and Bachelor’s levels (international teaching experience in English is an advantage)
- experience organizing research seminars, international workshops and conferences, and other research development initiatives
- a strong commitment to collegiality and service (e.g. organizing and participating in Department-related activities and events, helping to cultivate international research networks, and enhancing the international visibility of the Department/University)
- proven international academic experience (i.e. a PhD from a non-Austrian university or at least one year of working experience on the postdoc level at a non-Austrian academic institution abroad)
Required submission materials:
- CV
- List of Publications (highlight the 5 most relevant)
- Cover letter
The gross monthly salary is € 3,803.90 (paid 14 times per year).
This employee position will be limited to a period of six years, starting on April 01, 2020 (commencement date subject to change).
If you are interested in a job with diverse responsibilities in a pleasant, stimulating work environment, please submit your application by January 01, 2020 under www.wu.ac.at/jobs (ID 504).
We are looking forward to hearing from you!
2) Would you like to make a major step forward in your academic career? WU offers ideal conditions to help you achieve that goal.
WU (Vienna University of Economics and Business) is the second-largest business university in the European Union and is centrally located at the heart of Europe, with over 23,000 students and roughly 2,400 employees working in teaching, research, and administration. WU’s modern campus, right next door to Vienna’s expansive Prater Park, offers impressive, award-winning architecture and an excellent working environment. The Institute for Public Management and Governance is currently inviting applications for a
Teaching and Research Associate
Part-time, 30 hours/week
Your responsibilities
The Institute for Public Management and Governance (PM&G), as part of the Department of Management at WU Vienna, tackles the challenges public sector organizations face in an ever more complex and dynamic environment.
The successful candidate will contribute to the teaching as well as to the empirical and theoretical research of the institute in the field of public management and governance. The position enables (1) to participate in and contribute to ongoing and future research projects of the institute's faculty, (2) to develop experience and expertise in teaching as well as in co-supervising bachelor theses, and (3) to write a doctoral thesis in the field of public management and governance, and/or in a disciplinary area that corresponds closely with the current research and teaching portfolio of PM&G. The position will also involve (4) administrative and operational tasks in support of the institute’s research, teaching and administrative responsibilities.
Your profile
You refer to a completed diploma or master's degree in the field of management, economics, administrative studies/public administration, business psychology or a related field with a strong focus on quantitative topics.
Furthermore, we expect:
- An outstanding academic record
- Very good knowledge of statistics and quantitative empirical research methods
- Profound knowledge in the field of public management and governance and/or the willingness to develop and deepen the respective knowledge
- Expert command of oral and written English
- Willingness to teach in German and English
- Ability to conduct administrative responsibilities in German and English
- Experience in research and teaching is an advantage
- Professional experience in the public sector is an advantage
Please send a cover letter (specifying your research interests, motivation for an academic career, and possible starting date), your resume, relevant certificates (copies are fine), and a writing example (e.g. thesis, paper, or assignment; preferably single-authored and in English).
For details of the position, please contact Professor Jurgen Willems, Head of the Institute for Public Management and Governance, by email: jurgen.willems@wu.ac.at. For information on our team, respectively our research and teaching, please visit: https://www.wu.ac.at/pubmgt/institute.
The minimum gross monthly salary is € 2,148.38, subject to adjustment if candidates can document relevant prior professional experience.
This employee position will be limited to a period of six years, starting on February 01, 2020 (commencement date subject to change).
If you are interested in a job with diverse responsibilities in a pleasant, stimulating work environment, please submit your application by January 08, 2020 under www.wu.ac.at/jobs (ID 506).
We are looking forward to hearing from you!
3) Would you like to make a major step forward in your academic career? WU offers ideal conditions to help you achieve that goal.
WU (Vienna University of Economics and Business) is the second-largest business university in the European Union and is centrally located at the heart of Europe, with over 23,000 students and roughly 2,400 employees working in teaching, research, and administration. WU’s modern campus, right next door to Vienna’s expansive Prater Park, offers impressive, award-winning architecture and an excellent working environment. The Institute for Ecological Economics is currently inviting applications for a
Third-party-funded project staff member
40 hours/week (part time negotiable)
The WU Institute for Ecological Economics is currently inviting applications for a Financial data scientist (extent of employment 40 hours/week but part time negotiable) as part of the “Climate Economics and Finance” Research Group. This employee position will be initially limited to a period of one year (but can be extended based on performance across the 3 years duration of the project). The starting date is February 15, 2020 (commencement date subject to change; we are flexible and will consider different starting dates should the successful candidate require it). Job interviews will take place either physically/webex on January 9 and 10, 2020. Salary is competitive and commensurate to experience.
Your responsibilities
The post holder will contribute to the activities of the CASCADES project (Cascading climate risks: Towards adaptive and resilient European societies), funded by the European Commission under the H2020 framework and comprising twelve European institutions. The aim of CASCADES is to study the implications of extra-European climate risks on various domains of European societies (trade, finance, geopolitics, policy, etc.). The aim of the Work Package led by WU is to achieve: i) a comprehensive assessment of the exposure of European businesses and private/public financial institutions to direct and indirect extra- European climate risks and opportunities, from the perspective of both individual organisations and the financial system as a whole; ii) the identification of appropriate changes in business models, portfolio allocation strategies and public policies to reduce the exposure of European businesses and investors to climate-related risks and make use of opportunities.
The responsibilities of the post holder will be to contribute to:
(i) The development of the financial database model, (ii) the collection of time series data of financial exposures of EU financial actors to Extra-European firms via financial contracts (equity holdings, corporate and sovereign bonds) from main financial data providers (e.g. Bloomberg, Thomson Reuters Eikon, Bureau Van Dijk, Datastream), (iii) the cleaning of data and the creation of a dataset of financial exposures, and (iv) the analysis of the data using statistical and financial econometric model techniques.
The post holder will work in close connection with Dr. Emanuele Campiglio, Dr. Irene Monasterolo, the place of work will be the WU Institute for Ecological Economics in Vienna. This position does not involve any teaching. We offer a dynamic, international, collaborative professional growth in the field of climate finance.
Your profile
Applicants should have:
- A masters‘ degree or PhD in finance, economics, physics or statistics
- Experience in financial data collection, database development and management, and big data analysis, proven experience in financial analysis either in the academia or in the financial sector
- Strong analytical, modelling and coding skills; experience with network analysis, big data analysis and applied complex systems analysis is particularly welcome
- Experience with statistical and modelling software (e.g. Matlab, R)
- Excellent written and communication skills in English (knowledge of German welcome but not required)
- The ability to work independently, as well as part of a multicultural team effort; and to respect tight deadlines
- International and cross-cultural experience and understanding
- Interest in climate finance and macro-financial risk is a plus
The required skills and experience will be assessed taking into consideration the applicant’s level of qualification (i.e. pre doc or post doc level) and/or previous experience in the private sector.
Please submit: (i) a CV with the contact details of two referees, (ii) a letter of motivation discussing how you fit the role and its specifications.
For the pre doc position the minimum gross monthly salary is € 2,864.50 (for 40 hours/week), subject to adjustment if candidates can document relevant prior professional experience. The gross monthly salary for the post doc position is € 3,803.90 (for 40 hours/week).
This employee position will be limited to a period of one year, starting on February 15, 2020 (commencement date subject to change).
If you are interested in a job with diverse responsibilities in a pleasant, stimulating work environment, please submit your application by January 07, 2020 under www.wu.ac.at/jobs (ID 511).
We are looking forward to hearing from you!
4) Möchten Sie einen wichtigen Schritt in Ihrer wissenschaftlichen Karriere setzen? Dann finden Sie bei uns beste Rahmenbedingungen dafür!
Die WU (Wirtschaftsuniversität Wien) ist die zweitgrößte Wirtschaftsuniversität der Europäischen Union mit rund 2.400 Mitarbeiter/inne/n in Forschung, Lehre und Verwaltung und mehr als 23.000 Studierenden. Als Arbeitsplatz bieten wir einen architektonisch herausragenden, modernen Campus in der Nähe des Wiener Praters. Zur Verstärkung unseres Teams im Institut für Wirtschaftspädagogik besetzen wir voraussichtlich ab 13.01.2019 ersatzmäßig befristet für die Dauer von 8 Monaten eine Stelle als
wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in
Teilzeit, 20 Stunden/Woche
Ihr Aufgabenbereich
- Unterstützung bei der Erfüllung von Forschungsaufgaben des Instituts, bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen, bei der Betreuung von Studierenden und im Wissenschaftsmanagement
- Mitwirkung an Organisations- und Verwaltungsaufgaben und an Evaluierungsmaßnahmen
- Mitwirkung an Lehrveranstaltungen
- Persönliche Unterstützung des/der Vorgesetzten in dessen/deren Aufgaben in Forschung, Lehre und Administration
Ihr Profil
- Aufrechtes Bachelor- oder Masterstudium (idealerweise Wirtschaftspädagogik)
- Guter Studienerfolg
- Ausgezeichnete Englischkenntnisse
- Gute IT-Anwendungskenntnisse (MS Office)
- Kommunikations- und Teamfähigkeit
Das monatliche Entgelt beträgt 1.030,80 Euro brutto.
Haben Sie Interesse an dieser Tätigkeit mit persönlichen Weiterbildungsmöglichkeiten in einem angenehmen Arbeitsklima? Dann bewerben Sie sich bitte bis spätestens 01.01.2020 unter www.wu.ac.at/jobs (Kennzahl: 512).
Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
Application deadline has been extended until January 01, 2020
5) Would you like to make a major step forward in your academic career? WU offers ideal conditions to help you achieve that goal.
WU (Vienna University of Economics and Business) is the second-largest business university in the European Union and is centrally located at the heart of Europe, with over 23,000 students and roughly 2,400 employees working in teaching, research, and administration. WU’s modern campus, right next door to Vienna’s expansive Prater Park, offers impressive, award-winning architecture and an excellent working environment. The Institute for Interactive Marketing and Social Media is currently inviting applications for a
Teaching and Research Assistant
Part-time, 10 hours/week
Your responsibilities
The Institute for lnteractive Marketing & Social Media (IMSM) under the leadership of Prof. Dr. Nadia Abou Nabout is currently inviting applications for a 10 hours/week teaching and research assistant position (flexible working hours). The position is designed for highly motivated students with strong interest and know-how in marketing.
What will be your tasks?
- Data management (e.g., data collection, preparation of unstructured "big data" and database administration and optimization)
- Assistance in current research projects (e.g., natural language processing and editing of research findings)
- Supportive tasks concerning the preparation of lectures and conferences (e.g., preparing presentations) as well as research activities
- Participation in the operational werk at IMSM
What do we offer?
- Support in improving your key qualifications regarding data analysis and research
- Exciting insights into the scientific discourse of a very dynamic research area (interactive marketing & social media)
- lnteresting projects with inspiring industry partners
- Pleasant and friendly working atmosphere
- Flexible working hours
Possibility to make your first steps in empirical research with a focus on interactive marketing & social media (or even the possibility to extend your knowledge, deepen your interest and write your thesis at IMSM)
Your profile
- Ongoing studies at one of the Viennese universities, i.e., WU Wien, TU Wien, Uni Wien, enrolled in a bachelor or master program (at least 2 terms until graduation), ideally with a focus on marketing, computer science, information systems, data science, or statistics and above-average studying performance
- Proactive attitude, independent and reliable task fulfillment
- Efficient execution of organizing and structuring tasks
- Excellent command of English
- Sound knowledge of statistics, machine learning and good analytical skills
- Profound experience in working with programming languages (e.g., Java, R, Python)
- Basic knowledge of natural language processing (e.g. Word2Vec) and machine learning libraries (e.g., sklearn)
- Advanced knowledge in database querying (i.e. SQL) and management (e.g., Postgresql, MySQL)
- Solid experience in working with the statistical software R and R Markdown
- lnterest in the field of interactive marketing & social media
Please submit the required documents electronically (motivational letter, curriculum vitae, excerpt of grades, Matura/Abitur certificate).
The gross monthly salary is € 515.40 (paid 14 times per year).
This employee position will be limited to a period of two years, starting as soon as possible.
If you are interested in a job with diverse responsibilities in a pleasant, stimulating work environment, please submit your application by January 01, 2020 under www.wu.ac.at/jobs (ID 460).
We are looking forward to hearing from you!
Application deadline has been extended until January 01, 2020
6) Would you like to make a major step forward in your academic career? WU offers ideal conditions to help you achieve that goal.
WU (Vienna University of Economics and Business) is the second-largest business university in the European Union and is centrally located at the heart of Europe, with over 23,000 students and roughly 2,400 employees working in teaching, research, and administration. WU’s modern campus, right next door to Vienna’s expansive Prater Park, offers impressive, award-winning architecture and an excellent working environment. The Institute for Interactive Marketing and Social Media is currently inviting applications for an
eAssistant
Part-time, 10 hours/week
Your responsibilities
The position is designed for highly motivated students with strong interest and know-how in marketing and statistics.
What will be your tasks?
Your task will be to create content for an online tutorial on statistical methods. The tutorial will be implemented in several marketing related courses at the bachelor and master level and is aimed at facilitating the students’ learning of the statistical software R. The tutorial will be created using the R Markdown and R Bookdown formats and will include the R code along with the commented outputs and explanations in text and video format, as well as interactive coding exercises and visualizations.
Therefore, your task will be to create content in different formats:
- R code files for the different methods including commented output in text format
- Video tutorials for the different methods using the software Adobe Captivate
- Interactive learning tutorials for the different methods using the learnr package
- Interactive visualizations using R Shiny
What do we offer?
- Support in improving your key qualifications regarding data analysis and research
- Pleasant and friendly working atmosphere
- Flexible working hours
- Possibility to make your first steps in empirical research with a focus on interactive marketing & social media (or even the possibility to extend your knowledge, deepen your interest and write your thesis at IMSM)
Your profile
- A completed bachelor’s degree (or equivalent) and ongoing studies at one of the Viennese universities, i.e., WU Wien, TU Wien, Uni Wien, preferably enrolled in a master program, ideally with a focus on marketing, computer science, information systems, data science, or statistics and above-average studying performance
- Interest in the field of Interactive Marketing & Social Media
- Proactive attitude, independent and reliable task fulfillment
- Efficient execution of organizing and structuring tasks
- Excellent command of English
- Good understanding of basic MS Office tools
- Sound knowledge of statistics and good analytical skills
- Experience in working with the statistical software R
Furthermore, experience with any of the R packages that are used to create the online tutorial (R Markdown, R Bookdown, learnr, R Shiny) is an asset.
Please submit the required documents electronically (motivational letter, curriculum vitae, excerpt of grades, Matura/Abitur certificate) via www.wu.ac.at/jobs. Questions regarding the position can be directed at: daniel.winkler@wu.ac.at.
The gross monthly salary is € 515.40 (paid 14 times per year).
This employee position will be limited until December 31, 2020, starting as soon as possible.
If you are interested in a job with diverse responsibilities in a pleasant, stimulating work environment, please submit your application by January 01, 2020 under www.wu.ac.at/jobs (ID 467).
We are looking forward to hearing from you!
63) Ausschreibung von Stellen für allgemeines Personal
Allgemeine Informationen:
Diversität und Inklusion:
Die WU ist dem Prinzip der Chancengleichheit verpflichtet und setzt sich für Diversität und Inklusion ein. Da sich die Wirtschaftsuniversität Wien die Erhöhung des Frauenanteils beim allgemeinen Personal zum Ziel gesetzt hat, werden qualifizierte Frauen ausdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen vorrangig aufgenommen. Qualifizierte Personen mit Behinderung sind besonders eingeladen sich zu bewerben. Alle Bewerber/innen, die die gesetzlichen Aufnahmeerfordernisse erfüllen und den Anforderungen des Ausschreibungstextes entsprechen, sind zu Bewerbungsgesprächen einzuladen.
An der WU ist ein Arbeitskreis für Gleichbehandlungsfragen eingerichtet. Nähere Informationen finden Sie unter http://www.wu.ac.at/structure/lobby/equaltreatment.
Reise- und Aufenthaltskosten:
Wir bitten Bewerberinnen und Bewerber um Verständnis dafür, dass Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass von Auswahl- und Aufnahmeverfahren entstehen, nicht von der Wirtschaftsuniversität Wien abgegolten werden können.
AUSGESCHRIEBENE STELLEN:
1) Ihr nächster Schritt in eine interessante Zukunft! Sie suchen eine neue, herausfordernde und abwechslungsreiche Tätigkeit? Dann sind Sie bei uns richtig!
Die WU (Wirtschaftsuniversität Wien) ist die zweitgrößte Wirtschaftsuniversität der Europäischen Union mit rund 2.400 Mitarbeiter/inne/n in Forschung, Lehre und Verwaltung und mehr als 23.000 Studierenden. Als Arbeitsplatz bieten wir einen architektonisch herausragenden, modernen Campus in der Nähe des Wiener Praters. Zur Verstärkung unseres Teams in der Abteilung Marketing & Kommunikation besetzen wir voraussichtlich ab 20.01.2020 vorläufig auf ein Jahr befristet, mit der Möglichkeit einer unbefristeten Verlängerung, eine Stelle als
Eventmanager/in
Vollzeit, 40 Stunden/Woche
Ihr Aufgabenbereich
- Erarbeitung, laufende Umsetzung und Weiterentwicklung von WU Events und Messen:
Ablauf-, Projekt- und Regieplanung, Stellpläne zeichnen
- Einladungsmanagement
- Event Personalplanung und -koordination
- Betreuung Online Event-Website
- Eventkoordination, On-site Support
- Budgetplanung und Reporting
- Schnittstelle zu internen Abteilungen und (externen) Partner/inne/n
Ihr Profil
- Abgeschlossenes Studium mit Schwerpunkt Marketing und Kommunikation oder kaufmännische Ausbildung mit entsprechender einschlägiger Berufserfahrung
- Erfahrung im Bereich Eventmanagement
- Kenntnisse im Projektmanagement sind von Vorteil
- Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse (in Wort und Schrift)
- Sicherer Umgang mit MS Office
- Strukturierte Arbeitsweise, konzeptionelle Fähigkeiten
- Gute Organisations- und Koordinationsfähigkeit
- Hohe Team- und Kommunikationsfähigkeit
- Initiative, hands-on-Mentalität und Eigenverantwortung
- Zielorientierte und selbständige Arbeitsweise kombiniert mit Einsatzbereitschaft und Belastbarkeit
Das monatliche Mindestentgelt beträgt 2.409,10 Euro brutto, die Anrechnung von tätigkeitsbezogenen Vordienstzeiten ist möglich.
Haben Sie Interesse an dieser Tätigkeit mit persönlichen Weiterbildungsmöglichkeiten in einem angenehmen Arbeitsklima? Dann bewerben Sie sich bitte bis spätestens 01.01.2020 unter www.wu.ac.at/jobs (Kennzahl: 505).
Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
2) Ihr nächster Schritt in eine interessante Zukunft! Sie suchen eine neue, herausfordernde und abwechslungsreiche Tätigkeit? Dann sind Sie bei uns richtig!
Die WU (Wirtschaftsuniversität Wien) ist die zweitgrößte Wirtschaftsuniversität der Europäischen Union mit rund 2.400 Mitarbeiter/inne/n in Forschung, Lehre und Verwaltung und mehr als 23.000 Studierenden. Als Arbeitsplatz bieten wir einen architektonisch herausragenden, modernen Campus in der Nähe des Wiener Praters. Zur Verstärkung unseres Teams im Institut für Finanzwissenschaft und Öffentliche Wirtschaft besetzen wir voraussichtlich ab 15.01.2020 befristet für die Dauer von zwei Jahren eine Stelle als
Institutssekretär/in
Teilzeit, 15 Stunden/Woche
Qualifizierte Personen mit Behinderung sind besonders eingeladen sich zu bewerben! Bei Bedarf ist eine Anstellung in reduzierter Teilzeit möglich.
Ihr Aufgabenbereich
- Allgemeine Sekretariats- und Verwaltungsaufgaben
- Administrative Assistenz der Mitarbeiter/innen und der Leitung des Institutes
- Administration von Datenbanken und Betreuung von Webseiten
- Administrative Betreuung von Lehrveranstaltungen
- Studierendenbetreuung
- Unterstützung bezüglich Vorbereitung und Durchführung von Lehre und Forschung
- Telefon-, Email- und Schriftverkehr in deutscher und englischer Sprache
- Bestellung und Verwaltung von Büchern und Zeitschriften
- Front Office Betreuung im Department
Ihr Profil
- Sehr gute Englischkenntnisse
- Sehr gute Deutsch- und Grammatikkenntnisse
- Sehr gute Kenntnisse in IT und Datenverarbeitung
- Kenntnisse universitärer Abläufe und Strukturen
- Einschlägige Berufserfahrung
- Vorzugsweise Student/inn/en der VWL an der WU
- Persönliche Eigenschaften: Verlässlichkeit, Genauigkeit, korrektes und freundliches Auftreten
Das monatliche Mindestentgelt beträgt 790,09 Euro brutto, die Anrechnung von tätigkeitsbezogenen Vordienstzeiten ist möglich.
Haben Sie Interesse an dieser Tätigkeit mit persönlichen Weiterbildungsmöglichkeiten in einem angenehmen Arbeitsklima? Dann bewerben Sie sich bitte bis spätestens 08.01.2020 unter www.wu.ac.at/jobs (Kennzahl: 507).
Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
3) Ihr nächster Schritt in eine interessante Zukunft! Sie suchen eine neue, herausfordernde und abwechslungsreiche Tätigkeit? Dann sind Sie bei uns richtig!
Die WU (Wirtschaftsuniversität Wien) ist die zweitgrößte Wirtschaftsuniversität der Europäischen Union mit rund 2.400 Mitarbeiter/inne/n in Forschung, Lehre und Verwaltung und mehr als 23.000 Studierenden. Als Arbeitsplatz bieten wir einen architektonisch herausragenden, modernen Campus in der Nähe des Wiener Praters. Zur Verstärkung unseres Teams im Kompetenzzentrum für Nonprofit-Organisationen und Social Entrepreneurship besetzen wir voraussichtlich ab 03.02.2020 befristet bis 31.12.2021 eine Stelle als
Assistent/in Leitung Kompetenzzentrum
Vollzeit, 40 Stunden/Woche
Ihr Aufgabenbereich
- Office Aufgaben (z.B. Dienstreiseanträge, Jahresbericht, Aussendungen, Datenbankverwaltung)
- Laufendes Rechnungswesen (Eingangs- und Ausgangsrechnungen bearbeiten, Verwaltung Kostenstellen etc.)
- Vorbereitung Jahresabschluss (Kontrolle SAP, Erstellung eines G&V Entwurfs)
- Forschungsmanagement (Anlegen neuer Projekte, Projektcontrolling)
- Website Betreuung und Social Media/PR
- Veranstaltungsorganisation
Ihr Profil
- Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung (Mindestniveau Matura)
- Einschlägige Berufserfahrung von Vorteil
- Gute Anwendungskenntnisse in SAP, Microsoft Access, TYPO3, MS Office
- Sehr gute organisatorische Fähigkeiten
- Sehr gute Deutsch- und gute Englisch-Kenntnisse
- Selbständige Arbeitsweise, schnelles Auffassungsvermögen, hoher Qualitäts- und Leistungsanspruch
Wir bieten ein interessantes und abwechslungsreiches Aufgabengebiet in guter Teamatmosphäre.
Das monatliche Mindestentgelt beträgt 2.258,00 Euro brutto, die Anrechnung von tätigkeitsbezogenen Vordienstzeiten ist möglich.
Haben Sie Interesse an dieser Tätigkeit mit persönlichen Weiterbildungsmöglichkeiten in einem angenehmen Arbeitsklima? Dann bewerben Sie sich bitte bis spätestens 08.01.2020 unter www.wu.ac.at/jobs (Kennzahl: 510).
Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!