Mitteilungsblatt vom 08. September 2021, 56. Stück
- 306) Bevollmächtigung gemäß § 28 UG (sinngemäß zu § 10d Abs 3 und 4 Geschäftsordnung des Rektorats) für die ABC Research GmbH
- 307) Einladung zur konstituierenden Sitzung der Habilitationskommission für Dr. Stefan ANGEL
- 308) Zuordnung zum Forschungsinstitut Verteilungsfragen
- 309) Ausschreibung von Stellen für wissenschaftliches Personal
- 310) Ausschreibung von Stellen für wissenschaftliches Personal im Rahmen der Initiative zur Inklusion von Arbeitnehmer/inne/n mit Behinderung
- 311) Ausschreibung von Stellen für allgemeines Personal
306) Bevollmächtigung gemäß § 28 UG (sinngemäß zu § 10d Abs 3 und 4 Geschäftsordnung des Rektorats) für die ABC Research GmbH
Gemäß § 1 Abs 2 der Richtlinie des Rektorats für die Bevollmächtigung von Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmern der Wirtschaftsuniversität Wien gemäß § 28 Universitätsgesetz 2002 in der geltenden Fassung erteilt die Rektorin folgende Bevollmächtigung:
1. Herr o.Univ.Prof. Mag.Dr.rer.soc.oec. Alfred Taudes wird ab 13.09.2021 bis auf Widerruf bevollmächtigt, die Wirtschaftsuniversität Wien als Gesellschafterin der ABC Research GmbH, registriert zu FN 520091s im Firmenbuch des Handelsgerichts Wien, in Generalversammlungen und bei schriftlichen Beschlussfassungen der Gesellschafter zu vertreten und in den Generalversammlungen und bei den schriftlichen Beschlussfassungen sämtliche Gesellschafterrechte für die Wirtschaftsuniversität Wien, insbesondere das Stimmrecht, auszuüben, all dies unter Beachtung der unten in Punkt 3 genannten Beschränkungen.
2. Ferner wird Herr o.Univ.Prof. Mag.Dr.rer.soc.oec. Alfred Taudes ab 13.09.2021 bis auf Widerruf bevollmächtigt, die Wirtschaftsuniversität Wien im strategischen Beirat der ABC Research GmbH zu vertreten und dort das Stimmrecht für die Wirtschaftsuniversität Wien auszuüben.
3. Ferner wird Herr o.Univ.Prof. Mag.Dr.rer.soc.oec. Alfred Taudes ab 13.09.2021 bis auf Widerruf bevollmächtigt, die Wirtschaftsuniversität Wien in den Quartalsmeetings der ABC Research GmbH zu vertreten und dort das Stimmrecht für die Wirtschaftsuniversität Wien auszuüben.
4. Inhaltliche Beschränkung der Vollmacht:
4.1 In wirtschaftlichen Angelegenheiten gem § 22 Abs 6 UG und § 4 Abs 2 der GO und/oder beim Eingehen von Verbindlichkeiten namens der Wirtschaftsuniversität Wien, die über die laufende Geschäftstätigkeit der Wirtschaftsuniversität Wien hinausgehen, ist diese Vollmacht nur wirksam, wenn vorweg die schriftliche Zustimmung (per Email reicht aus) der beiden nach § 10d Abs 2 Satz 1 GO zuständigen Rektoratsmitglieder oder wenn ein einzelnes Rektoratsmitglied gemäß § 10d Abs 2 Satz 2 GO betraut wurde der beiden nach § 10d Abs 4 GO zuständigen Rektoratsmitglieder eingeholt wurde.
4.2 Zusätzlich ist in Fällen gemäß § 15 Abs 4 iVm § 21 Abs 1 Z 12 UG (Verbindlichkeiten, die über die laufende Geschäftstätigkeit der Wirtschaftsuniversität Wien hinausgehen) diese Vollmacht nur wirksam, wenn vor der Begründung von Verbindlichkeiten die Zustimmung des Universitätsrats eingeholt wurde, und in Fällen gemäß § 15 Abs 4a UG (Eingehen von Haftungen oder Aufnahme von Krediten ab einer Betragsgrenze von 10 Millionen Euro) darüber hinaus die Zustimmung der zuständigen Bundesministerin/des zuständigen Bundesministers eingeholt wurde.
4.3 Zustimmungserklärungen iSd Z 1. und 2. sind von der/vom Bevollmächtigen bei Ausübung der Vollmacht offen zu legen.
Wien, am 02.09.2021
Univ.Prof. Dr. Dr. hc Edeltraud Hanappi-Egger, Rektorin
307) Einladung zur konstituierenden Sitzung der Habilitationskommission für Dr. Stefan ANGEL
Die konstituierende Sitzung der Habilitationskommission für Dr. Stefan Angel findet am
Donnerstag, den 7. Oktober 2021, um 13.00 Uhr, in elektronischer Form,
mit Verwendung von Microsoft Teams, statt.
Diese Kundmachung gilt als Ladung für die Mitglieder der Habilitationskommission.
Die Einberuferin:
Univ.Prof. Dr. Ulrike Schneider
308) Zuordnung zum Forschungsinstitut Verteilungsfragen
Univ.Prof. Dr. Klaus Prettner wird gemäß § 20b Abs. 2 der Satzung der Wirtschaftsuniversität Wien dem Forschungsinstitut Verteilungsfragen im Sinne einer double affiliation zugeordnet.
Univ.Prof. Dr. Dr. hc Edeltraud Hanappi-Egger, Rektorin
309) Ausschreibung von Stellen für wissenschaftliches Personal
Allgemeine Informationen:
Diversität und Inklusion:
Die WU ist dem Prinzip der Chancengleichheit verpflichtet und setzt sich für Diversität und Inklusion ein. Da sich die Wirtschaftsuniversität Wien die Erhöhung des Frauenanteils beim wissenschaftlichen Personal zum Ziel gesetzt hat, werden qualifizierte Frauen ausdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen vorrangig aufgenommen. Qualifizierte Personen mit Behinderung sind besonders eingeladen sich zu bewerben. Alle Bewerber/innen, die die gesetzlichen Aufnahmeerfordernisse erfüllen und den Anforderungen des Ausschreibungstextes entsprechen, sind zu Bewerbungsgesprächen einzuladen.
An der WU ist ein Arbeitskreis für Gleichbehandlungsfragen eingerichtet. Nähere Informationen finden Sie unter http://www.wu.ac.at/structure/lobby/equaltreatment.
Reise- und Aufenthaltskosten:
Wir bitten Bewerberinnen und Bewerber um Verständnis dafür, dass Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass von Auswahl- und Aufnahmeverfahren entstehen, nicht von der Wirtschaftsuniversität Wien abgegolten werden können.
AUSGESCHRIEBENE STELLEN:
1) Third-party-funded Project Staff Member
You want to understand how things are connected and make a fundamental impact? We offer an environment where you can realize your full potential. At one of Europe’s largest and most modern business and economics universities. On a campus where quality of work is also quality of life. We are looking for support at the
Institute for Austrian and International Tax Law
Part-time, 30 hours/week
Starting November 01, 2021, and ending after 4 years
Qualified candidates with disabilities are especially encouraged to apply. A reduction in part-time hours is also possible.
The Institute for Austrian and International Tax Law is the largest institution of its kind worldwide. As weil as being active in research and teaching activities at WU, the Institute is involved in many national and international research projects and therefore has an excellent worldwide reputation. Being the hub for the international tax community, the Institute offers a unique academic platform for significant, innovative and inspiring tax-related research.
What to expect
As a teaching and research associate focusinq on transfer pricing you will be expected to be involved in research, teaching and seif management of the Institute for Austrian and International Tax Law. You will be fully integrated into the WU Transfer Pricing Center's activities which will include research work, conferences, workshops, and specific training courses.
- Under the guidance of the Managing Director of the WU Transfer Pricing Center, Dr. Raffaele Petruzzi, LL.M. and the Professors of the Institute, you will be expected to develop your research skills. You will be expected to work on several research projects developed by the Center and will assist the Center in its on-going publications in the area of transfer pricing, as weil as writing joint and independent publications.
- Writing your own Dissertation is an integral part of your scope of work as a research associate.
- From the start, you will be involved in teaching step by step. Furthermore, you will gain experience in giving presentations in the frame of international research projects and corporate partners. Teaching will be both in English and German for Austrian and International students and practitioners.
- In research project management of the Institute you will work as an interface between research and administration, assist with conferences and the lecturing program. You will be actively involved in acquiring research projects and in the management of scientific projects in your field of research.
What you have to offer
- An already completed, Austrian or international degree in law and/or business and economics
- Good knowledge of Austrian tax law or another tax jurisdiction
- Knowledge in the field of transfer pricing, gained either through academic education or practical experience, is advantegous
- First scientific work in the areas of tax law is advantagous
- Perfect command of the English language; other languages would be beneficial but not essential.
- Very good IT skills
- Willingness to learn and an interest for research in the field of Tax Law and Transfer Pricing, under the academic leadership of Professors Kofler, Lang, Rust, Schuch, Spies, Staringer, Pistone, Owens, Risse and Dr. Raffaele Petruzzi
What we offer you
- A top business and economics university with renowned experts on the faculty and a diverse range of subjects, triple accredited
- Excellent infrastructure, both technologically and architecturally, and a wide range of WU service units
- Family friendly, with an appreciative and inclusive atmosphere
- Flexibility and individual freedom thanks to flexible working hours
- Inspiring campus life with over 2,400 employees in research, teaching, and administration and approximately 21,500 students on a conveniently located, architecturally unique campus in the heart of Vienna
The minimum monthly gross salary amounts to €2,228.63, this salary may be adjusted based on job-related prior work experience.
Do you want to join the WU team?
Then please submit your application by October 06, 2021 under www.wu.ac.at/jobs (ID 1137).
We are looking forward to hearing from you!
2) Teaching and Research Associate
As one of Europe’s largest and most modern business and economics universities, Vienna University of Economics and Business provides the ideal environment to launch your endeavors in research. We are looking for support at the
Institute for Cognition & Behavior
Part-time, 30 hours/week
Starting October 01, 2021, and ending after 6 years
The position is part of the newly found Institute for Cognition and Behavior headed by Prof. Susann Fiedler. The work program focuses on the interplay of individual and situational factors affecting decision behavior and focuses on two major challenges: (1) Understanding the underlying cognitive and affective processes leading up to a choice and (2) identifying the channels through which situational as well as personality factors operate in the context of organizations.
What to expect
- Enroll in the PhD program and conduct your dissertation research at the institute
- Teaching (within the SBWL: Decision Sciences: Game Theory, Psychology and Data Analysis)
- Attendance of international conferences
- Publication of research projects in international journals
What you have to offer
- Master degree in psychology, cognitive science, economics, business and management (alternatively in a related field)
- Interested in one of the following fields: decision making, information processing, cooperation, trust, bounded ethicality, process tracing
- Strong background and interest in empirical social science methodology / statistics
- Strong motivation to contribute to the interdisciplinary agenda of the institute
- Fluency in English required
- Highly motivated, curious, well organized, team player
- You have experience in using multimedia teaching and learning formats or are at least willing to learn
What we offer you
- A top business and economics university with renowned experts on the faculty and a diverse range of subjects, triple accredited
- Excellent infrastructure, both technologically and architecturally, and a wide range of WU service units
- Family friendly, with an appreciative and inclusive atmosphere
- Flexibility and individual freedom thanks to flexible working hours
- Inspiring campus life with over 2,400 employees in research, teaching, and administration and approximately 21,500 students on a conveniently located, architecturally unique campus in the heart of Vienna
- Generous support for continuing education and travel
- A top business and economics school with renowned experts on the faculty anda diverse range of subjects, triple accredited
The minimum monthly gross salary amounts to €2,228.63, this salary may be adjusted based on job-related prior work experience.
Do you want to join the WU team?
Then please submit your application by September 29, 2021 under www.wu.ac.at/jobs (ID 1128).
We are looking forward to hearing from you!
3) Assistant Professor, non-tenure track
As one of Europe’s largest and most modern business and economics universities, Vienna University of Economics and Business provides the ideal environment to launch your endeavors in research. We are looking for support at the
Institute for Cognition & Behavior
Fulltime, 40 hours/week
Starting October 01, 2021, and ending after 6 years
The position is part of the newly found Institute for Cognition and Behavior headed by Prof. Susann Fiedler. The work program focuses on the interplay of individual and situational factors affecting decision behavior and focuses on two major challenges: (1) Understanding the underlying cognitive and affective processes leading up to a choice and (2) identifying the channels through which situational as well as personality factors operate in the context of organizations.
What to expect
- Conducting experimental research (an active participant pool, funding, an experimental group lab as well as eye-tracking lab will be available)
- Teaching (within the SBWL: Decision Sciences: Game Theory, Psychology, and Data Analysis)
- Attendance of international conferences
- Publication of research projects in international journals
What you have to offer
- PhD degree in psychology, cognitive science, economics, business and management (alternatively in a related field)
- Interested in one or multiple of the following fields: decision making, information processing, cooperation, trust, bounded ethicality, process tracing, organizational behavior driven by inter-individual differences
- Strong background and interest in empirical social science methodology / statistics
- Strong motivation to contribute to the interdisciplinary agenda of the institute
- Fluency in English required
- Highly motivated, curious, well organized, team player
- You have experience in using multimedia teaching and learning formats or are at least willing to learn
What we offer you
- A top business and economics university with renowned experts on the faculty and a diverse range of subjects, triple accredited
- Excellent infrastructure, both technologically and architecturally, and a wide range of WU service units
- Family friendly, with an appreciative and inclusive atmosphere
- Flexibility and individual freedom thanks to flexible working hours
- Inspiring campus life with over 2,400 employees in research, teaching, and administration and approximately 21,500 students on a conveniently located, architecturally unique campus in the heart of Vienna
- Generous support for continuing education and travel
- A top business and economics school with renowned experts on the faculty and a diverse range of subjects, triple accredited
- Meaningful work in a pleasant working atmosphere
The minimum monthly gross salary amounts to €3,945.90, this salary may be adjusted based on equivalent prior work experience.
Do you want to join the WU team?
Then please submit your application by September 29, 2021 under www.wu.ac.at/jobs (ID 1129).
We are looking forward to hearing from you!
4) Teaching and Research Associate
You want to understand how things are connected and make a fundamental impact? We offer an environment where you can realize your full potential. At one of Europe’s largest and most modern business and economics universities. On a campus where quality of work is also quality of life. We are looking for support at the
Institute for Interactive Marketing and Social Media
Part-time, 30 hours/week
Starting January 03, 2022, and ending after 6 years
You want to deepen your interest in your research topic while gaining teaching experience? This position opens doors to either an academic career or a later switch to a career in business.
What to expect
- Writing a dissertation: You will be investigating your research topic and spending a third of your working hours on writing your dissertation in the rapidly growing field of digital marketing. Your research will focus on business problems or groundbreaking innovations arising from developments in information technology. By applying empirical, “big” data and quantitative methods, your research contributes to better marketing decisions and more desirable outcomes for both managers and consumers. Learn more at: https://www.wu.ac.at/imsm/research/research-projects.
- Learning from top researchers: You will be getting your own research career off to a great start by working together with renowned researchers in the marketing field and learning from them. Recurring PhD seminars will help you to improve your ongoing research projects.
- Teaching and teaching support: You will be planning and teaching courses in the field of social media and digital marketing yourself.
- Student support: You will be available to answer students’ questions, provide feedback on seminar papers, and act as a co-advisor for bachelor theses.
- Organizational and administrative support
- Teamwork: You will be working to advance research in digital marketing together with an experienced and truly international team. Look forward to a welcoming atmosphere and open-minded discussions.
- Building up a personal network: You will be using the pre-doc phase to create your own professional network for the future.
What you have to offer
- Degree: We are looking for applicants with a strong academic record, i.e., an outstanding master degree (or equivalent qualification) in economics, management, information systems, business engineering, mathematics, physics, statistics, or computer science (or a related field) with a strong focus on quantitative topics such as (quantitative) marketing, econometrics, operations research, finance.
- Data analysis: You have very good prior knowledge of statistics and empirical research methods. This includes analyzing data using econometric techniques (e.g., with R) AND/OR machine learning skills (e.g., using PyTorch).
- Willingness to use multimedia teaching methods: Experience in teaching, or in using multimedia teaching and learning formats is an asset (e.g., as student assistant or tutor). You should be motivated to continuously improve your didactic skills with WU’s qualification program.
- Experience in digital or social media marketing: Experience in digital or social media marketing (e.g., through internships, student jobs, or working on one’s own website) is beneficial.
- Communication skills: For research purposes, we expect you to have an excellent oral and written command of English.
- Working style: We look for enthusiastic, curious team players, who are passionate about digital and social media marketing and research. You work independently, show initiative, are willing to take on responsibility, and have good self-organization skills.
What we offer you
- A top business and economics university with renowned experts on the faculty and a diverse range of subjects, triple accredited
- Excellent infrastructure, both technologically and architecturally, and a wide range of WU service units
- Family friendly, with an appreciative and inclusive atmosphere
- Flexibility and individual freedom thanks to flexible working hours
- Inspiring campus life with over 2,400 employees in research, teaching, and administration and approximately 21,500 students on a conveniently located, architecturally unique campus in the heart of Vienna
- Generous support for continuing education and travel
The minimum monthly gross salary amounts to €2,228.63, this salary may be adjusted based on job-related prior work experience.
Do you want to join the WU team?
Then please submit your application by October 20, 2021 under www.wu.ac.at/jobs (ID 1138).
We are looking forward to hearing from you!
310) Ausschreibung von Stellen für wissenschaftliches Personal im Rahmen der Initiative zur Inklusion von Arbeitnehmer/inne/n mit Behinderung
Verlängerung der Bewerbungsfrist bis 29.09.2021
1) Tutor/in
Sie möchten Zusammenhänge verstehen und Grundlegendes bewegen? Bei uns finden Sie das Umfeld, in dem Sie Ihr Potenzial entfalten können. An einer der größten und modernsten Wirtschaftsuniversitäten Europas. Auf einem Campus, an dem Arbeitsqualität auch Lebensqualität ist. Im Rahmen der Initiative zur Inklusion von Arbeitnehmer/inne/n mit Behinderung suchen wir Verstärkung am
Department für Wirtschaftsinformatik und Operations Management
Teilzeit, 6 Stunden/Woche
Sobald als möglich befristet bis 15.02.2022
Für die Lehrveranstaltung „Daten- und Netzwerksicherheit“ oder „Formale Grundlagen der Wirtschaftsinformatik“.
Diese ausgeschriebene Stelle für Tutor/inn/en richtet sich ausschließlich an qualifizierte Studierende mit Behinderung und/oder chronischer Erkrankung.
Was Sie erwartet
- Erstellen und/oder Überarbeiten von Beispielen für InClass Assignments, Hausübungen und Prüfungen
Was Sie mitbringen
- Laufendes Bachelorstudium der WU Wien oder laufendes Masterstudium der WU Wien
- Bachelorstudierende: positiver Abschluss der LV „Daten- und Netzwerksicherheit“ bzw. „Formale Grundlagen der Wirtschaftsinformatik“. Belegung/Abschluss von zumindest einer SBWL des Departments oder WINF Studienzweig;
- Masterstudierende: Master Information Systems oder Digital Economy oder Supply Chain Management
- Präzise und gewissenhafte Arbeitsweise
- Diskretion im Umgang mit Daten
- Ausgezeichnete Deutsch- und Englischkenntnisse
- Interesse an Wirtschaftsinformatik und/oder Digital Economy
Das monatliche Entgelt beträgt 322,10 Euro brutto.
Wollen Sie Teil der WU werden?
Dann bewerben Sie sich bitte bis spätestens 29.09.2021 unter www.wu.ac.at/jobs (Kennzahl: 1120).
Wir freuen uns auf Sie!
311) Ausschreibung von Stellen für allgemeines Personal
Allgemeine Informationen:
Diversität und Inklusion:
Die WU ist dem Prinzip der Chancengleichheit verpflichtet und setzt sich für Diversität und Inklusion ein. Da sich die Wirtschaftsuniversität Wien die Erhöhung des Frauenanteils zum Ziel gesetzt hat, werden qualifizierte Frauen ausdrücklich aufgefordert, sich zu bewerben. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen vorrangig aufgenommen. Qualifizierte Personen mit Behinderung sind besonders eingeladen sich zu bewerben. Alle Bewerber/innen, die die gesetzlichen Aufnahmeerfordernisse erfüllen und den Anforderungen des Ausschreibungstextes entsprechen, sind zu Bewerbungsgesprächen einzuladen.
An der WU ist ein Arbeitskreis für Gleichbehandlungsfragen eingerichtet. Nähere Informationen finden Sie unter http://www.wu.ac.at/structure/lobby/equaltreatment.
Reise- und Aufenthaltskosten:
Wir bitten Bewerberinnen und Bewerber um Verständnis dafür, dass Reise- und Aufenthaltskosten, die aus Anlass von Auswahl- und Aufnahmeverfahren entstehen, nicht von der Wirtschaftsuniversität Wien abgegolten werden können.
AUSGESCHRIEBENE STELLEN:
Verlängerung der Bewerbungsfrist bis 15.09.2021
1) Rektoratsassistent/in
Sie wollen mit Ihrer Arbeit etwas bewegen, Verantwortung übernehmen und so die Rahmenbedingungen für Spitzenforschung und -lehre schaffen? Bei uns finden Sie das Umfeld, in dem Sie Ihr Potenzial entfalten können. An einer der größten und modernsten Wirtschaftsuniversitäten Europas. Auf einem Campus, an dem Arbeitsqualität auch Lebensqualität ist. Wir suchen Verstärkung im
Büro des Rektorats
Vollzeit, 40 Stunden/Woche
Ab 01.10.2021 befristet für die Dauer von 2 Jahren
Sie koordinieren und organisieren gerne und wollen gleichzeitig Hochschulpolitik noch näher kennenlernen? In dieser Stelle können Sie die höchste Ebene des Universitätsmanagements unterstützen.
Was Sie erwartet
- Der Vizerektorin für Lehre und Studierende assistieren: Sie korrespondieren intern und extern; Sie bereiten Unterlagen, Präsentationen von Meetings inhaltlich vor und nach; Sie checken To-Do Listen und Follow-Up Meetings, nehmen an Meetings teil und bereiten Ansprachen vor
- Ansprechperson für WU-interne Abteilungen sein: Sie koordinieren Informationen und Aufgaben der Abteilungen und sind Ansprechperson zwischen Führungskräften, Mitarbeitenden, Studierenden und externen Personen im Bereich des Vizerektorats
- Projekte und Prozesse konzipieren: Sie setzen Projekte und Prozesse im Büro des Rektorats um, insbesondere für das Vizerektorat für Lehre und Studierende (u.a. Studierendenkommunikation, Studienplanreformen)
- Bei strategischen Entscheidungen unterstützen: Sie generieren und bereiten Informationen auf, als Entscheidungsgrundlage sowie zur Unterstützung bei der strategischen Weiterentwicklung
- Das Rektorat unterstützen: Sie arbeiten bei weiteren Projekten und Serviceaufgaben für das Rektorat mit
- An der internen Kommunikation mitarbeiten: Sie gestalten den WU-internen Newsletter mit
Was Sie mitbringen
- Abgeschlossenes Hochschulstudium: Sie verfügen über ein abgeschlossenes Studium zumindest auf Bachelor-Niveau
- Interesse an Universitätsmanagement und –politik: Sie möchten universitäre Entscheidungsprozesse mitgestalten
- Erfahrung im Projektmanagement: Sie bringen im Idealfall Projekterfahrung im Hochschulumfeld mit
- Gute PC-Anwendungskenntnisse: Sie haben Erfahrung mit Microsoft Office, Kenntnisse in SharePoint, MS-Teams und Typo3 von Vorteil
- Sprachkompetenz: Sie bringen ein hohes Maß an Kommunikationsfähigkeit in Deutsch und Englisch mit und haben vorteilhafterweise bereits redaktionelle Erfahrung
- Einschlägige Berufserfahrung: Sie verfügen über erste Arbeitserfahrung und Kenntnisse im Bereich Hochschulmanagement, insbesondere im Bereich der Lehre sind von Vorteil
- Engagement: Sie arbeiten selbstverantwortlich, eigeninitiativ und selbstorganisiert
- Teamspirit und Organisationstalent: Sie arbeiten gut und gerne im Team, können gut organisieren und behalten auch in anstrengenderen Arbeitsphasen den Überblick; Diskretion und Vertraulichkeit sind für Sie selbstverständlich
Was wir Ihnen bieten
- Top-Wirtschaftsuniversität mit renommierten Expert/inn/en und anregender Themen-Vielfalt, dreifach akkreditiert
- Ausgezeichnete Infrastruktur, technisch und räumlich und durch zahlreiche WU Serviceeinrichtungen
- Familienfreundlich, wertschätzend und inklusiv
- Inspirierendes Campusleben mit über 2.400 Mitarbeitenden in Forschung, Lehre und Verwaltung und rund 21.500 Studierenden im gut erreichbaren und architektonisch einzigartigen Campus mitten in Wien
- Sinnstiftende Arbeit, in einem angenehmen Arbeitsklima
Das monatliche Mindestentgelt beträgt 2.499,80 Euro brutto, tätigkeitsbezogene Vordienstzeiten können wir Ihnen anrechnen.
Wollen Sie Teil der WU werden?
Dann bewerben Sie sich bitte bis spätestens 15.09.2021 unter www.wu.ac.at/jobs (Kennzahl: 1119).
Wir freuen uns auf Sie!