Eine Person liest eine spanische Tageszeitung

Mitteilungsblatt vom 23. Oktober 2019, 04. Stück

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12) Än­de­run­gen von Mit­glie­dern und Er­satz­mit­glie­dern im Ar­beits­kreis für Gleich­be­hand­lungs­fra­gen

Der Senat der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien hat in sei­ner 114. Sit­zung am 16. Ok­to­ber 2019 die Ent­sen­dung fol­gen­der Mit­glie­der und Er­satz­mit­glie­der gemäß § 42 UG 2002 in den Ar­beits­kreis für Gleich­be­hand­lungs­fra­gen für die Funk­ti­ons­pe­ri­ode 2019 bis 2022 ab Ok­to­ber 2019 be­schlos­sen.

Neue Ver­tre­ter/innen der Grup­pe der Stu­die­ren­den:


Haupt­mit­glie­der:
Ka­tha­ri­na Granz­ner
Ta­ma­ra Hav­licek

Er­satz­mit­glie­der:
Ste­fan Schus­ter
Ma­xi­mi­li­an Ölin­ger

Um­no­mi­nie­run­gen in der Grup­pe der Uni­ver­si­täts­pro­fes­sor/inn/en:


Haupt­mit­glied: Univ.Prof. Dr. Jesus Cres­po Cua­res­ma (Er­satz: Univ.Prof.in Dr.in Ber­na­det­te Kam­leit­ner)
Haupt­mit­glied: Univ.Prof.in Dr.in Ve­re­na Mad­ner (Er­satz: Univ.Prof. Dr. Mi­cha­el Müller-​Camen)

Der Vor­sit­zen­de des Se­nats
Univ.Prof. Dr. Chris­ti­an Rieg­ler

13) Neues Mit­glied und Er­satz­mit­glied im Senat für die Funk­ti­ons­pe­ri­ode 1. Ok­to­ber 2019 bis 30. Sep­tem­ber 2022

Fol­gen­de Per­so­nen wur­den als Ver­tre­te­rin und Ver­tre­ter der Uni­ver­si­täts­pro­fes­so­rin­nen und Uni­ver­si­täts­pro­fes­so­ren ein­schließ­lich der Lei­te­rin­nen und Lei­ter von Or­ga­ni­sa­ti­ons­ein­hei­ten mit Forschungs-​ und Lehr­auf­ga­ben, die keine Uni­ver­si­täts­pro­fes­so­rin­nen und Uni­ver­si­täts­pro­fes­so­ren sind, in den Senat der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien nach­no­mi­niert:

Univ.Prof. Dr. Nadia Abou Na­bout als Mit­glied,
o.Univ.Prof. Dr. Bodo B. Schle­gel­milch als Er­satz­mit­glied für Univ.Prof. Dr. Nadia Abou Na­bout.

Die Vor­sit­zen­de der Wahl­kom­mis­si­on:
Univ.Prof. Dr.in Edel­traud Hanappi-​Egger, Rek­to­rin

14) Er­geb­nis der Wahl des Vor­sit­zen­den und der stell­ver­tre­ten­den Vor­sit­zen­den des Se­nats für die Funk­ti­ons­pe­ri­ode 1. Ok­to­ber 2019 bis 30. Sep­tem­ber 2022

In der kon­sti­tu­ie­ren­den Sit­zung des Se­nats der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien am 16. Ok­to­ber 2019 wurde Univ.Prof. Dr. Chris­ti­an Rieg­ler zum Vor­sit­zen­den des Se­nats ge­wählt. Univ.Prof. Dr. Re­na­te Meyer und Dr. Da­nie­la Krems­leh­ner wur­den zu stell­ver­tre­ten­den Vor­sit­zen­den des Se­nats ge­wählt.

Der Vor­sit­zen­de des Se­nats
Univ.Prof. Dr. Chris­ti­an Rieg­ler

15) Kon­sti­tu­ie­rung der Spren­gel­wahl­kom­mis­si­on an der WU Wien zu den Per­so­nal­ver­tre­tungs­wah­len 2019

Die Spren­gel­wahl­kom­mis­si­on hat sich am 2. Ok­to­ber 2019 kon­sti­tu­iert. Zum Vor­sit­zen­den wurde Otto Jan­schek, Jo­han­na Hof­bau­er zur stell­ver­tre­ten­den Vor­sit­zen­den und An­dre­as Resch zum Schrift­füh­rer ge­wählt.

16) Wahl­kund­ma­chung des Zen­tral­wahl­aus­schus­ses für die Uni­ver­si­täts­leh­rer/innen 2019 - 2024 für die PV-​Wahl (ZA) 27.- 28. Nov. 2019

Wahl­kund­ma­chung des Zen­tral­wahl­aus­schus­ses für die Uni­ver­si­täts­leh­rer/innen 2019 - 2024 für die PV-​Wahl (ZA) 27.- 28. Nov. 2019

17) Ein­la­dung zum öf­fent­li­chen Ha­bi­li­ta­ti­ons­vor­trag und -​kolloquium von Herrn Flo­ri­an SZÜCS, Ph.D.

Der Ha­bi­li­ta­ti­ons­vor­trag von Herrn Flo­ri­an Szücs, Ph.D. mit dem Titel „Über­blick über die For­schungs­fel­der mit ver­tie­fen­der Ana­ly­se der For­schung zu „Mer­gers and Mar­ket Power“ fin­det am

Diens­tag, 12. No­vem­ber 2019, um 15.30 Uhr,
in der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien, 1020 Wien, Welt­han­dels­platz 1,
im Ge­bäu­de LC, Ga­le­rie, Ebene 0 (Raum LC.0.004),


statt.

Das öf­fent­li­che Ha­bi­li­ta­ti­ons­kol­lo­qui­um wird im An­schluss an den Ha­bi­li­ta­ti­ons­vor­trag am sel­ben Ort ab­ge­hal­ten.

Mit herz­li­chen Grü­ßen
Univ.Prof. Dr. Klaus Gug­ler

18) Aus­schrei­bung von Stel­len für wis­sen­schaft­li­ches Per­so­nal

All­ge­mei­ne In­for­ma­tio­nen:

Di­ver­si­tät und In­klu­si­on:
Die WU ist dem Prin­zip der Chan­cen­gleich­heit ver­pflich­tet und setzt sich für Di­ver­si­tät und In­klu­si­on ein. Da sich die Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien die Er­hö­hung des Frau­en­an­teils beim wis­sen­schaft­li­chen Per­so­nal zum Ziel ge­setzt hat, wer­den qua­li­fi­zier­te Frau­en aus­drück­lich auf­ge­for­dert, sich zu be­wer­ben. Bei glei­cher Qua­li­fi­ka­ti­on wer­den Frau­en vor­ran­gig auf­ge­nom­men. Qua­li­fi­zier­te Per­so­nen mit Be­hin­de­rung sind be­son­ders ein­ge­la­den sich zu be­wer­ben. Alle Be­wer­ber/innen, die die ge­setz­li­chen Auf­nah­me­er­for­der­nis­se er­fül­len und den An­for­de­run­gen des Aus­schrei­bungs­tex­tes ent­spre­chen, sind zu Be­wer­bungs­ge­sprä­chen ein­zu­la­den.

An der WU ist ein Ar­beits­kreis für Gleich­be­hand­lungs­fra­gen ein­ge­rich­tet. Nä­he­re In­for­ma­tio­nen fin­den Sie unter http://www.wu.ac.at/struc­tu­re/lobby/equaltre­at­ment.

Reise-​ und Auf­ent­halts­kos­ten:
Wir bit­ten Be­wer­be­rin­nen und Be­wer­ber um Ver­ständ­nis dafür, dass Reise-​ und Auf­ent­halts­kos­ten, die aus An­lass von Auswahl-​ und Auf­nah­me­ver­fah­ren ent­ste­hen, nicht von der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien ab­ge­gol­ten wer­den kön­nen.

AUS­GE­SCHRIE­BE­NE STEL­LEN:
1) Möch­ten Sie einen wich­ti­gen Schritt in Ihrer wis­sen­schaft­li­chen Kar­rie­re set­zen? Dann fin­den Sie bei uns beste Rah­men­be­din­gun­gen dafür!

Die WU (Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien) ist die größ­te Wirt­schafts­uni­ver­si­tät der Eu­ro­päi­schen Union mit rund 2.300 Mit­ar­bei­ter/inne/n in For­schung, Lehre und Ver­wal­tung und mehr als 23.000 Stu­die­ren­den. Als Ar­beits­platz bie­ten wir einen ar­chi­tek­to­nisch her­aus­ra­gen­den, mo­der­nen Cam­pus in der Nähe des Wie­ner Pra­ters. Zur Ver­stär­kung un­se­res Teams im In­sti­tut für Ös­ter­rei­chi­sches und Eu­ro­päi­sches Öf­fent­li­ches Rechtbe­set­zen wir vor­aus­sicht­lich ab 01.12.2019 be­fris­tet für die Dauer von 6 Jah­ren eine Stel­le als

Uni­ver­sit­ä­s­as­sis­tent/in prae doc
Teil­zeit, 30 Stun­den/Woche

Ihr Auf­ga­ben­be­reich
-   Mit­ar­beit bei Forschungs-​, Lehr- und Ver­wal­tungs­auf­ga­ben am In­sti­tut
-   Mit­ar­beit bei Prü­fun­gen und bei Eva­lu­ie­rungs­maß­nah­men
-   Be­treu­ung von Stu­die­ren­den
-   Selb­stän­di­ge For­schungs­tä­tig­kei­ten mit dem Ziel der Ver­tie­fung der ei­ge­nen fach­li­chen und wis­sen­schaft­li­chen Kennt­nis­se und der Er­stel­lung einer Dis­ser­ta­ti­on
-   Selb­stän­di­ge Durch­füh­rung von Lehr­ver­an­stal­tun­gen und Ab­hal­tung von Prü­fun­gen

Ihr Pro­fil
-   Ab­ge­schlos­se­nes Master-​ oder Di­plom­stu­di­um der Rechts­wis­sen­schaf­ten bzw. gleich­zu­hal­ten­de Qua­li­fi­ka­ti­on mit Schwer­punkt im ös­ter­rei­chi­schen und eu­ro­päi­schen öf­fent­li­chen Recht
-   nach­weis­ba­re Kennt­nis­se und In­ter­es­sens­schwer­punk­te im ös­ter­rei­chi­schen bzw. eu­ro­päi­schen öf­fent­li­chen Recht
-   spe­zi­fi­sche In­ter­es­sen an den in der Ab­tei­lung schwer­punkt­mä­ßig be­trie­be­nen For­schungs­ge­bie­ten (Staats­or­ga­ni­sa­ti­ons­recht, Ver­wal­tungs­ver­fah­ren und Rechts­schutz, Rechts­staat, In­ter­na­tio­na­les und Ver­glei­chen­des Ver­fas­sungs­recht)
-   Fremd­spra­chen­kennt­nis­se
-   qua­li­fi­zier­te EDV-​Kenntnisse im Zu­sam­men­hang mit der Er­stel­lung von ju­ris­ti­schen Tex­ten und ver­lags­fer­ti­gen Ma­nu­skrip­ten
-   Kommunikations-​ und Team­fä­hig­keit
-   Selb­stän­dig­keit

Das mo­nat­li­che Min­des­t­ent­gelt be­trägt 2.148,38 Euro brut­to, die An­rech­nung von tä­tig­keits­be­zo­ge­nen Vor­dienst­zei­ten ist mög­lich.

Haben Sie In­ter­es­se an die­ser Tä­tig­keit mit per­sön­li­chen Wei­ter­bil­dungs­mög­lich­kei­ten in einem an­ge­neh­men Ar­beits­kli­ma? Dann be­wer­ben Sie sich bitte bis spä­tes­tens 13.11.2019 unter www.wu.ac.at/jobs (Kenn­zahl: 425).

Wir freu­en uns auf Ihre Be­wer­bung!

2) Would you like to make a major step for­ward in your aca­de­mic ca­re­er? WU of­fers ideal con­di­ti­ons to help you achie­ve that goal.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for Ac­coun­ting and Au­di­ting, Tax Ma­nage­ment Group, is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for an

As­si­stant Pro­fes­sor, ten­ure track (qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment) in the field of Tax and Ac­coun­ting
Full­time, 40 hours/week

Plea­se note that under the terms of the WU per­son­nel de­ve­lo­p­ment plan, the po­si­ti­on of As­si­stant Pro­fes­sor, ten­ure track, is li­mi­ted to an em­ploy­ment pe­ri­od of not more than six years. For this po­si­ti­on, a qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment can be con­side­red after a pe­ri­od of two years, pur­suant to § 27 of the Collec­ti­ve Bar­gai­ning Agree­ment (Kol­lek­tiv­ver­trag für die Ar­beit­neh­me­rIn­nen der Uni­ver­si­tä­ten). After suc­cess­ful ful­fill­ment of any qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment made, em­ploy­ment can be made per­ma­nent. From the per­spec­ti­ve of or­ga­niza­tio­nal re­gu­la­ti­ons, em­ployees who have suc­cess­ful­ly com­ple­ted a qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment are to be clas­si­fied as full pro­fes­sors.

Your re­spon­si­bi­li­ties
-   Re­se­arch in ac­coun­ting, with a focus on busi­ness ta­xa­ti­on
-   Tea­ching in ac­coun­ting and busi­ness ta­xa­ti­on at all pro­gram le­vels
-   In­de­pen­dent su­per­vi­si­on of ba­che­lor and mas­ter the­ses
-   Ac­ti­ve par­ti­ci­pa­ti­on in the Doc­to­ral Pro­gram in In­ter­na­tio­nal Busi­ness Ta­xa­ti­on DIBT
-   Co­ope­ra­ti­on in the ma­nage­ment of the in­sti­tu­te


Your pro­fi­le
-   We seek can­di­da­tes with strong re­se­arch po­ten­ti­al in the area of ac­coun­ting, with a focus on busi­ness ta­xa­ti­on, who aim for pu­bli­ca­ti­ons in the top jour­nals of the field. Can­di­da­tes should have a PhD de­gree in ac­coun­ting, pre­fer­a­b­ly with a re­se­arch focus on busi­ness ta­xa­ti­on
-   Aca­de­mic re­se­arch paper („job mar­ket paper“), pre­fer­a­b­ly single-​authored, which has been pu­blished or is pu­blisha­ble in a lea­ding aca­de­mic jour­nal
-   Ac­ti­ve in­vol­vement in the in­ter­na­tio­nal aca­de­mic com­mu­ni­ty th­rough co­ope­ra­ti­on with co­authors, vi­si­ting po­si­ti­ons at other uni­ver­si­ties, re­view ex­pe­ri­ence, and/or pre­sen­ta­ti­ons at lea­ding aca­de­mic con­fe­ren­ces
-   Pro­ven in­ter­na­tio­nal aca­de­mic ex­pe­ri­ence (i.e. a PhD from a non-​Austrian uni­ver­si­ty or at least one year of working ex­pe­ri­ence on the post­doc level at a non-​Austrian aca­de­mic in­sti­tu­ti­on ab­road)
-   Ex­cel­lent know­ledge of empirical-​archival and/or ex­pe­ri­men­tal re­se­arch me­thods
-   Pro­fi­ci­en­cy in ac­coun­ting and in in­ter­na­tio­nal busi­ness Ta­xa­ti­on
-   Pro­fi­ci­en­cy, or abi­li­ty to ac­qui­re pro­fi­ci­en­cy, in do­mestic busi­ness ta­xa­ti­on
-   Tea­ching ex­pe­ri­ence, and a de­mons­tra­ted com­mit­ment to ex­cel­lence in tea­ching
-   Flu­ent in Eng­lish and Ger­man

Re­qui­red sub­mis­si­on ma­te­ri­als:
-   C.V.
-   Cover let­ter
-   Job mar­ket paper
-   Ad­di­tio­nal paper (op­tio­nal)
-   Let­ters of re­fe­rence: 3

For de­tails of the po­si­ti­on, plea­se con­tact the head of the re­crui­ting com­mit­tee, Pro­fes­sor Eva Eber­har­tin­ger, In­sti­tu­te for Ac­coun­ting and Au­di­ting, Tax Ma­nage­ment Group, by phone: ++43-​1-31336-5700, or email: eva.eber­har­tin­ger@wu.ac.at.

Tra­vel and lod­ging ex­pen­ses:
In case you are in­vi­ted to a job talk at WU, the In­sti­tu­te for Ac­coun­ting and Au­di­ting, Tax Ma­nage­ment Group, will re­fund your tra­vel costs on usual terms.

The gross month­ly sa­la­ry is € 3,803.90 (paid 14 times per year).

This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of six years, star­ting on July 01, 2020 (com­men­ce­ment date sub­ject to chan­ge).

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by No­vem­ber 13, 2019 under www.wu.ac.at/jobs (ID 426).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

3) Would you like to make a major step for­ward in your aca­de­mic ca­re­er? WU of­fers ideal con­di­ti­ons to help you achie­ve that goal.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for Sta­tis­tics and Ma­the­ma­tics is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for an

As­si­stant Pro­fes­sor, ten­ure track (qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment) in the field of Com­pu­ta­tio­nal Sta­tis­tics
Full­time, 40 hours/week

Plea­se note that under the terms of the WU per­son­nel de­ve­lo­p­ment plan, the po­si­ti­on of As­si­stant Pro­fes­sor, ten­ure track, is li­mi­ted to an em­ploy­ment pe­ri­od of not more than six years. For this po­si­ti­on, a qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment can be con­side­red after a pe­ri­od of two years, pur­suant to § 27 of the Collec­ti­ve Bar­gai­ning Agree­ment (Kol­lek­tiv­ver­trag für die Ar­beit­neh­me­rIn­nen der Uni­ver­si­tä­ten). After suc­cess­ful ful­fill­ment of any qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment made, em­ploy­ment can be made per­ma­nent. From the per­spec­ti­ve of or­ga­niza­tio­nal re­gu­la­ti­ons, em­ployees who have suc­cess­ful­ly com­ple­ted a qua­li­fi­ca­ti­on agree­ment are to be clas­si­fied as full pro­fes­sors.

Your re­spon­si­bi­li­ties
The suc­cess­ful ap­p­li­cant will carry out in­de­pen­dent re­se­arch and su­per­vi­si­on ac­ti­vi­ties in the field of Com­pu­ta­tio­nal Sta­tis­tics. We are par­ti­cu­lar­ly in­te­rested in re­se­ar­chers whose sci­en­ti­fic work fo­cu­ses on the com­pu­ta­tio­nal aspects of mo­dern sta­tis­ti­cal tech­ni­ques and ma­chi­ne lear­ning al­go­rithms and their ap­p­li­ca­ti­on to the ana­ly­sis of large data sets. A pro­ven in­te­rest in ap­p­li­ca­ti­ons from the fields of eco­no­mics, fi­nan­ce or busi­ness is an ad­van­ta­ge, but can­di­da­tes working in other ap­p­li­ca­ti­on areas in the fields of so­cial or en­vi­ron­men­tal sci­ence are also en­cou­ra­ged to apply. In line with the Collec­ti­ve Bar­gai­ning Agree­ment, tea­ching du­ties as­so­cia­ted with the po­si­ti­on in­iti­al­ly com­pri­se 4 hours per week; they can be in quan­ti­ta­ti­ve edu­ca­ti­on pro­grams at WU at all Le­vels (ba­che­lor, mas­ter and PhD).

Your pro­fi­le
You hold a di­plo­ma or an MSc as well as a PhD in ma­the­ma­tics, sta­tis­tics or equi­va­lent. We ex­pect sci­en­ti­fic ex­cel­lence, do­cu­men­ted by pu­bli­ca­ti­ons in in­ter­na­tio­nal­ly re­co­gni­zed jour­nals and in­ter­na­tio­nal ex­pe­ri­ence (a PhD from a non-​Austrian uni­ver­si­ty or at least one year of working ex­pe­ri­ence on the post­doc level at a non-​Austrian uni­ver­si­ty and a good in­ter­na­tio­nal net­work). First ma­na­ge­ri­al ex­pe­ri­ence (e.g. ac­qui­si­ti­on and/or ma­nage­ment of third-​party pro­jects) is an ad­van­ta­ge. Ger­man lan­guage skills are not a pre­re­qui­si­te, but we ex­pect the wil­ling­ness to ac­qui­re pro­fi­ci­en­cy in Ger­man over time.

For de­tails of the po­si­ti­on, plea­se con­tact the in­sti­tu­te head, Pro­fes­sor Kurt Hor­nik, In­sti­tu­te for
Sta­tis­tics and Ma­the­ma­tics, by phone: +43-​1-31336-4756, or email: kurt.hor­nik@wu.ac.at

The gross month­ly sa­la­ry is € 3,803.90 (paid 14 times per year).

This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of 6 years, star­ting on July 01, 2020 (com­men­ce­ment date sub­ject to chan­ge).

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by Ja­nuary 06, 2020 under www.wu.ac.at/jobs (ID 427).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

4) Would you like to make a major step for­ward in your aca­de­mic ca­re­er? WU of­fers ideal con­di­ti­ons to help you achie­ve that goal.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for In­for­ma­ti­on Busi­ness is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for a

Third-​party-funded Pro­ject Staff Mem­ber
Full­time, 40 hours/week

Your re­spon­si­bi­li­ties
This three-​year po­si­ti­on is of­fe­red to ap­p­li­cants who wish to com­ple­te a Ph.D. an Constraint-​aware re­a­so­ning and que­ry­ing over dis­tri­bu­t­ed know­ledge graphs. The po­si­ti­on is part of 15 PhD stu­dent­ships that will be fun­ded as part of the Know­ledge Graphs at Scale (Know­Graphs) EU H2020 MSCA-​ITN-2019 - In­no­va­ti­ve Trai­ning Net­works (Grant agree­ment ID: 860801).

Your pro­fi­le
Ap­p­li­cants for the Ph.D. po­si­ti­ons must have a mas­ter's de­gree, which en­tit­les them to en­roll for a PhD pro­gram, in one of the fol­lo­wing sub­jects: com­pu­ter sci­ence, in­for­ma­ti­on sys­tems, busi­ness in­for­ma­tics (or a re­la­ted field of study) with solid prac­ti­cal & theo­re­ti­cal founda­ti­ons in at least one of the fol­lo­wing topic areas:

-   lin­ked data
-   data sci­ence, data mi­ning
-   know­ledge re­p­re­sen­ta­ti­on & re­a­so­ning
-   da­ta­ba­ses
-   dis­tri­bu­t­ed sys­tems and de­cen­tra­li­zed com­pu­ting
-   se­man­tic web
-   soft­ware En­gi­nee­ring
-   graph theo­ry/graph da­ta­ba­ses
-   big data ma­nage­ment

Fun­ding re­qui­re­ments: The fun­ding for this po­si­ti­on par­ti­cu­lar­ly in­vi­tes in­ter­na­tio­nal ap­p­li­ca­ti­ons, i.e. ap­p­li­cants can­not have re­si­ded for more than 12 months over the past 3 years in the coun­try of the host or­ga­ni­sa­ti­on (i.e. Aus­tria). Stu­dent­ships are restric­ted to Early Stage Re­se­ar­chers (ESR) who have not been awar­ded a doc­to­ral de­gree. The po­si­ti­on in­vol­ves two se­cond­ments (i.e., in­tern­ships) of 3 months in an in­dus­tri­al set­ting, with the aim of broa­de­ning the stu­dents' trai­ning and en­ri­ching their skills and ex­pe­ri­en­ces.

We ex­pect ex­cel­lent study re­sults, tech­ni­cal know­ledge of pro­gramming lan­guages such as C++, Java or Py­thon, struc­tu­red data for­mats such as JSON, XML and RDF, and query lan­guages such as SQL, SPAR­QL, or graph query lan­guages etc. as well as pro­fi­ci­en­cy in Eng­lish.
We offer an ex­cel­lent re­se­arch en­vi­ron­ment with in­ter­na­tio­nal col­la­bo­ra­ti­ons in a top class re­se­arch in­sti­tu­te, and a beau­ti­ful cam­pus in one of the world's most li­v­a­ble ci­ties.

Ap­p­li­ca­ti­ons must in­clu­de a mo­ti­va­ti­on let­ter, a de­tailed CV and gra­des from all sta­ges of aca­de­mic de­ve­lo­p­ment.

The mi­ni­mum gross month­ly sa­la­ry is € 2,864.50 (paid 14 times per year) + mo­bi­li­ty al­lo­wan­ce, sub­ject to ad­just­ment if can­di­da­tes can do­cu­ment re­le­vant prior pro­fes­sio­nal ex­pe­ri­ence.

This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of 3 years, star­ting on April 01, 2020 (com­men­ce­ment date sub­ject to chan­ge).

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by No­vem­ber 30, 2019 under www.wu.ac.at/jobs (ID 428).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

5) Would you like to make a major step for­ward in your aca­de­mic ca­re­er? WU of­fers ideal con­di­ti­ons to help you achie­ve that goal.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for Fi­nan­ce, Ban­king and In­su­ran­ce is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for an

As­si­stant Pro­fes­sor, non-​tenure track
Part-​time, 20 hours/week

Your re­spon­si­bi­li­ties
-   Re­se­arch in Fi­nan­cial Eco­no­mics
-   Tea­ching: Fi­nan­ce on Ba­che­lor and/or Mas­ter Le­vels
-   Par­ti­ci­pa­ting in or­ga­niza­tio­nal and ad­mi­nis­tra­ti­ve du­ties

Your pro­fi­le
-   PhD in Fi­nan­ce or Eco­no­mics
-   Ex­pe­ri­ence in re­se­arch: at least two pa­pers on the pro­gram of a lea­ding in­ter­na­tio­nal fi­nan­ce con­fe­rence
-   Ex­pe­ri­ence in tea­ching: un­der­gra­dua­te and gra­dua­te, su­per­vi­si­on of the­ses
-   Ex­cel­lent Eng­lish and Ger­man lan­guage skills
-   Ex­cel­lent know­ledge of so­cial­ly re­spon­si­ble in­ves­ting, cryp­to cur­ren­ci­es and port­fo­lio theo­ry
-   Ex­cel­lent know­ledge of em­pi­ri­cal ana­ly­ses and hand­ling of large data sets
-   Lea­der­ship ex­pe­ri­ence, strong team & pro­ject ma­nage­ment skills
-   Po­ten­ti­al to pu­blish in lea­ding fi­nan­ce/eco­no­mics/ope­ra­ti­ons re­se­arch jour­nals

Plea­se com­ple­te your ap­p­li­ca­ti­on by at­ta­ching the fol­lo­wing do­cu­ments:
-   CV in­clu­ding list of pu­bli­ca­ti­ons and working pa­pers
-   1 Working paper (job mar­ket paper)
-   Re­fe­rence let­ters

Con­tact for fur­ther in­for­ma­ti­on: Prof. Dr. Ste­fan Bo­gner (ste­fan.bo­gner@wu.ac.at)

The gross month­ly sa­la­ry is € 1,901.95 (paid 14 times per year).

This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of six years, star­ting on No­vem­ber 16, 2019 (com­men­ce­ment date sub­ject to chan­ge).

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by No­vem­ber 13, 2019 under www.wu.ac.at/jobs (ID 429).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

6) Would you like to make a major step for­ward in your aca­de­mic ca­re­er? WU of­fers ideal con­di­ti­ons to help you achie­ve that goal.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for Fi­nan­ce, Ban­king and In­su­ran­ce is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for an

As­si­stant Pro­fes­sor, non-​tenure track
Part-​time, 20 hours/week

Your re­spon­si­bi­li­ties
-   Re­se­arch in Fi­nan­cial Eco­no­mics
-   Tea­ching: Fi­nan­ce an Ba­che­lor and/or Mas­ter Le­vels
-   Par­ti­ci­pa­ting in or­ga­niza­tio­nal and ad­mi­nis­tra­ti­ve du­ties

Your pro­fi­le
-   PhD in Fi­nan­ce or Eco­no­mics
-   Ex­pe­ri­ence in re­se­arch: at least two pa­pers on the pro­gram of a lea­ding in­ter­na­tio­nal fi­nan­ce con­fe­rence
-   Ex­pe­ri­ence in tea­ching: un­der­gra­dua­te and gra­dua­te level, su­per­vi­si­on of the­ses
-   Ex­cel­lent Eng­lish and Ger­man lan­guage skills
-   Ex­cel­lent know­ledge of asset pri­cing, mar­ket li­qui­di­ty and so­ver­eign debt mar­kets
-   Ex­cel­lent know­ledge of pro­gramming/sta­tis­ti­cal/fi­nan­cial mo­de­ling skills and em­pi­ri­cal/quan­ti­ta­ti­ve ana­ly­ses
-   Lea­der­ship ex­pe­ri­ence, streng team & pro­ject ma­nage­ment skills
-   Po­ten­ti­al to pu­blish in lea­ding fi­nan­ce/eco­no­mics/ope­ra­ti­ons re­se­arch jour­nals

Plea­se com­ple­te your ap­p­li­ca­ti­on by at­ta­ching the fol­lo­wing do­cu­ments:
-   CV in­clu­ding list of pu­bli­ca­ti­ons and working pa­pers
-   1 Working paper (job mar­ket paper)
-   Re­fe­rence let­ters

Con­tact for fur­ther in­for­ma­ti­on: Prof. Dr. Ste­fan Bo­gner (ste­fan.bo­gner@wu.ac.at)

The gross month­ly sa­la­ry is € 1,901.95 (paid 14 times per year).


This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of six years, star­ting on No­vem­ber 16, 2019 (com­men­ce­ment date sub­ject to chan­ge).

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by No­vem­ber 13, 2019 under www.wu.ac.at/jobs (ID 430).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

7) Would you like to make a major step for­ward in your aca­de­mic ca­re­er? WU of­fers ideal con­di­ti­ons to help you achie­ve that goal.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for Fi­nan­ce, Ban­king and In­su­ran­ce is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for two

Tea­ching and Re­se­arch As­si­stants
Part-​time, 20 hours/week

Your re­spon­si­bi­li­ties
Re­se­arch and tea­ching as­si­s­tance in the area of fi­nan­ce: data ma­nage­ment, sta­tis­ti­cal ana­ly­sis, pre­sen­ta­ti­on of re­sults

Your pro­fi­le
-   com­ple­ted Ba­che­lor de­gree and cur­r­ent­ly en­rol­led in one of our mas­ter pro­grams with fi­nan­ce spe­cia­liza­ti­on
-   strong Eng­lish skills
-   some ex­pe­ri­ence in sci­en­ti­fic work using R and LaTex
-   some ex­pe­ri­ence in working with data bases (e.g. Bloom­berg, Reu­ters/Eikon, CRSP/Com­pus­tat)

The gross month­ly sa­la­ry is € 1,030.80 (paid 14 times per year).

This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of 12 months, star­ting as soon as pos­si­ble.

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by No­vem­ber 13, 2019 under www.wu.ac.at/jobs (ID 433).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

19) Aus­schrei­bung von Stel­len für all­ge­mei­nes Per­so­nal

All­ge­mei­ne In­for­ma­tio­nen:

Di­ver­si­tät und In­klu­si­on:
Die WU ist dem Prin­zip der Chan­cen­gleich­heit ver­pflich­tet und setzt sich für Di­ver­si­tät und In­klu­si­on ein. Da sich die Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien die Er­hö­hung des Frau­en­an­teils beim all­ge­mei­nen Per­so­nal zum Ziel ge­setzt hat, wer­den qua­li­fi­zier­te Frau­en aus­drück­lich auf­ge­for­dert, sich zu be­wer­ben. Bei glei­cher Qua­li­fi­ka­ti­on wer­den Frau­en vor­ran­gig auf­ge­nom­men. Qua­li­fi­zier­te Per­so­nen mit Be­hin­de­rung sind be­son­ders ein­ge­la­den sich zu be­wer­ben. Alle Be­wer­ber/innen, die die ge­setz­li­chen Auf­nah­me­er­for­der­nis­se er­fül­len und den An­for­de­run­gen des Aus­schrei­bungs­tex­tes ent­spre­chen, sind zu Be­wer­bungs­ge­sprä­chen ein­zu­la­den.

An der WU ist ein Ar­beits­kreis für Gleich­be­hand­lungs­fra­gen ein­ge­rich­tet. Nä­he­re In­for­ma­tio­nen fin­den Sie unter http://www.wu.ac.at/struc­tu­re/lobby/equaltre­at­ment.

Reise-​ und Auf­ent­halts­kos­ten:
Wir bit­ten Be­wer­be­rin­nen und Be­wer­ber um Ver­ständ­nis dafür, dass Reise-​ und Auf­ent­halts­kos­ten, die aus An­lass von Auswahl-​ und Auf­nah­me­ver­fah­ren ent­ste­hen, nicht von der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien ab­ge­gol­ten wer­den kön­nen.

AUS­GE­SCHRIE­BE­NE STEL­LEN:
1) Ihr nächs­ter Schritt in eine in­ter­es­san­te Zu­kunft! Sie su­chen eine neue, her­aus­for­dern­de und ab­wechs­lungs­rei­che Tä­tig­keit? Dann sind Sie bei uns rich­tig!

Die WU (Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien) ist die größ­te Wirt­schafts­uni­ver­si­tät der Eu­ro­päi­schen Union mit rund 2.300 Mit­ar­bei­ter/inne/n in For­schung, Lehre und Ver­wal­tung und mehr als 23.000 Stu­die­ren­den. Als Ar­beits­platz bie­ten wir einen ar­chi­tek­to­nisch her­aus­ra­gen­den, mo­der­nen Cam­pus in der Nähe des Wie­ner Pra­ters. Zur Ver­stär­kung un­se­res Teams im In­sti­tut für Multi-​Level Go­ver­nan­ce and De­ve­lo­p­ment/In­sti­tut für Wirt­schafts­geo­gra­phie und Geo­in­for­ma­tik be­set­zen wir vor­aus­sicht­lich ab 01.01.2020 vor­läu­fig auf sechs Mo­na­te be­fris­tet, mit der Mög­lich­keit einer un­be­fris­te­ten Ver­län­ge­rung, eine Stel­le als

In­sti­tuts­se­kre­tär/in
Voll­zeit, 40 Stun­den/Woche

Ihr Auf­ga­ben­be­reich
-   All­ge­mei­ne Sekretariats-​ und Ver­wal­tungs­auf­ga­ben
-   Funk­ti­on als Schnitt­stel­le zur all­ge­mei­nen Ver­wal­tung der Wirt­schafts­uni­ver­si­tät
-   Zen­tra­le Kom­mu­ni­ka­ti­ons­stel­le für An­fra­gen von Ex­ter­nen und Mit­ar­bei­ter/innen, Stu­dent/innen
-   Or­ga­ni­sa­ti­on von Ta­gun­gen, Work­shops, Vor­trä­gen (Pos­ter, Mar­ke­ting, Ad­mi­nis­tra­ti­on der An­mel­dun­gen, Stellplan-​Zeichnung in­klu­si­ve Hör­saal­tech­nik, Be­schil­de­rung, etc.)
-   Mit­ar­beit bei der Ad­mi­nis­tra­ti­on von Pro­jek­ten, Pro­jekt­ein­rei­chun­gen, Pro­jekt­ab­rech­nun­gen)
-   Be­treu­ung der Gäste und Be­su­cher/innen der In­sti­tu­te
-   Ad­mi­nis­tra­ti­ve Ab­wick­lung der Lehre, Vor­le­sungs­an­kün­di­gung, Be­treu­ung von learn@wu
-   Un­ter­stüt­zung der Mit­ar­bei­ter/innen des In­sti­tu­tes bei der Pfle­ge der FIDES-​Datenbank (For­schungs­do­ku­men­ta­ti­on)
-   Ter­min­ver­wal­tung für die In­sti­tuts­vor­stän­de und aka­de­mi­schen Mit­ar­bei­ter/innen
-   Be­treu­ung der Home­page der In­sti­tu­te
-   Ver­wal­tung und Kon­trol­le des In­sti­tuts­bud­gets (SAP)
-   Ab­rech­nung von Rei­sen und Ta­gungs­teil­nah­men
-   Mit­ar­beit im Front-​Office des De­part­ments


Ihr Pro­fil
-   Ab­ge­schlos­se­ne, vor­zugs­wei­se kauf­män­ni­sche, Aus­bil­dung
-   Ma­tu­ra er­wünscht, vor­zugs­wei­se HAK
-   Ein­schlä­gi­ge Be­rufs­er­fah­rung
-   Her­vor­ra­gen­de Deutsch­kennt­nis­se, sehr gute Eng­lisch­kennt­nis­se
-   Sehr gute Kom­mu­ni­ka­ti­ons­fä­hig­keit, Ge­nau­ig­keit und Or­ga­ni­sa­ti­ons­fä­hig­keit
-   Sehr gute IT-​Anwendungskenntnisse (MS Of­fice, TYPO3, SAP)
-   Kennt­nis­se uni­ver­si­tä­rer Struk­tu­ren und Ab­läu­fe von Vor­teil

Das Se­kre­ta­ri­at be­treut zwei In­sti­tu­te des De­part­ments So­zio­öko­no­mie, eine ko­or­di­nier­te und fle­xi­ble Ar­beits­wei­se ist not­wen­dig.

Das mo­nat­li­che Min­des­t­ent­gelt be­trägt 2.106,90 Euro brut­to, die An­rech­nung von tä­tig­keits­be­zo­ge­nen Vor­dienst­zei­ten ist mög­lich.

Haben Sie In­ter­es­se an die­ser Tä­tig­keit mit per­sön­li­chen Wei­ter­bil­dungs­mög­lich­kei­ten in einem an­ge­neh­men Ar­beits­kli­ma? Dann be­wer­ben Sie sich bitte bis spä­tes­tens 13.11.2019 unter www.wu.ac.at/jobs (Kenn­zahl: 424).

Wir freu­en uns auf Ihre Be­wer­bung!

2) Loo­king to take the next im­portant step in your ca­re­er de­ve­lo­p­ment? Open to ac­cep­ting new re­spon­si­bi­li­ties? Then WU is the place for you.

WU (Vi­en­na Uni­ver­si­ty of Eco­no­mics and Busi­ness) is the lar­gest busi­ness uni­ver­si­ty in the Eu­ropean Union and is cen­tral­ly lo­ca­ted at the heart of Eu­ro­pe, with over 23,000 stu­dents and rough­ly 2,300 em­ployees working in tea­ching, re­se­arch, and ad­mi­nis­tra­ti­on. WU’s mo­dern cam­pus, right next door to Vi­en­na’s ex­pan­si­ve Pra­ter Park, of­fers im­pres­si­ve, award-​winning ar­chi­tec­tu­re and an ex­cel­lent working en­vi­ron­ment. The In­sti­tu­te for Aus­tri­an and In­ter­na­tio­nal Tax Law is cur­r­ent­ly in­vi­ting ap­p­li­ca­ti­ons for an

Ad­mi­nis­tra­ti­ve Staff Mem­ber
Part-​time, 25-30 hours/week

Qua­li­fied can­di­da­tes with dis­abi­li­ties are stron­gly en­cou­ra­ged to apply for this (part-​time) po­si­ti­on. If re­qui­red, (re­du­ced) part-​time em­ploy­ment is pos­si­ble.

Your re­spon­si­bi­li­ties
-   As­sis­ting with the or­ga­niza­ti­on of events, con­fe­ren­ces, sym­po­si­ums etc.
-   In­ter­nal and ex­ter­nal com­mu­ni­ca­ti­on and cor­re­spon­dence, main­ly in Eng­lish
-   Ad­mi­nis­tra­ting and up­da­ting da­ta­ba­ses and the web­site
-   Sup­por­ting mar­ke­ting ac­ti­vi­ties, pre­pa­ring ma­te­ri­als and so­cial media
-   Ad­mi­nis­tra­ting tra­vel ar­ran­ge­ments
-   As­sis­ting pro­fes­sors of the In­sti­tu­te, the Ma­na­ging Di­rec­tor of the TPC, as well as Re­se­arch as­so­cia­tes and stu­dents

Your pro­fi­le
-   Ex­cel­lent Eng­lish and Ger­man skills both in writ­ten and spo­ken
-   Proac­ti­ve, with ex­cel­lent or­ga­niza­tio­nals and com­mu­ni­ca­ti­on skills
-   Com­mit­ment to con­ti­nuous lear­ning
-   IT-​skills, Know­ledge of Typo3 is an ad­van­ta­ge
-   High School di­plo­ma
-   Pro­fi­ci­en­cy in MS-​Office pro­grams, es­pe­cial­ly Word, Excel and Out­look

The mi­ni­mum gross month­ly sa­la­ry is € 1,190.94 (for 25 hours/week)/€ 1,429.13 (for 30 hours/week) sub­ject to ad­just­ment if can­di­da­tes can do­cu­ment re­le­vant prior pro­fes­sio­nal ex­pe­ri­ence.

This em­ployee po­si­ti­on will be li­mi­ted to a pe­ri­od of three years, star­ting on Ja­nuary 01, 2020 (com­men­ce­ment date sub­ject to chan­ge).

If you are in­te­rested in a job with di­ver­se re­spon­si­bi­li­ties in a plea­sant, sti­mu­la­ting work en­vi­ron­ment, plea­se sub­mit your ap­p­li­ca­ti­on by No­vem­ber 13, 2019 under www.wu.ac.at/jobs (ID 434).

We are loo­king for­ward to hea­ring from you!

3) Ihr nächs­ter Schritt in eine in­ter­es­san­te Zu­kunft! Sie su­chen eine neue, her­aus­for­dern­de und ab­wechs­lungs­rei­che Tä­tig­keit? Dann sind Sie bei uns rich­tig!

Die WU (Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien) ist die größ­te Wirt­schafts­uni­ver­si­tät der Eu­ro­päi­schen Union mit rund 2.300 Mit­ar­bei­ter/inne/n in For­schung, Lehre und Ver­wal­tung und mehr als 23.000 Stu­die­ren­den. Als Ar­beits­platz bie­ten wir einen ar­chi­tek­to­nisch her­aus­ra­gen­den, mo­der­nen Cam­pus in der Nähe des Wie­ner Pra­ters. Zur Ver­stär­kung un­se­res Teams im Vi­ze­rek­to­rat für In­fra­struk­tur und Di­gi­ta­li­sie­rung be­set­zen wir vor­aus­sicht­lich ab 01.11.2019 vor­läu­fig be­fris­tet auf ein Jahr, mit der Mög­lich­keit einer un­be­fris­te­ten Ver­län­ge­rung, eine Stel­le als

Pro­gram Of­fice Ma­na­ger/in
Voll­zeit, 40 Stun­den/Woche

Ihr Auf­ga­ben­be­reich
Im Rah­men der Di­gi­ta­li­sie­rungs­stra­te­gie der WU wird sich das An­ge­bot für Stu­die­ren­de, Wis­sen­schaft­ler/inne/n und Mit­ar­bei­ten­de zu­künf­tig stark ver­grö­ßern und wei­ter­ent­wi­ckeln. Dabei sol­len alle Ziel­grup­pen die Mög­lich­keit haben, im Sinne einer „Open In­no­va­ti­on" ihre Ideen ein­zu­rei­chen und In­no­va­ti­ons­pro­jek­te auf den Weg zu brin­gen. Als Lei­ter/in des Pro­gram Of­fice sind Sie für die Ko­or­di­na­ti­on und Um­set­zung der ein­ge­reich­ten Pro­jek­te zu­stän­dig.

Zu den Auf­ga­ben ge­hö­ren ins­be­son­de­re:
-   Mit­ar­beit bei Pla­nungs,-, Budgetierungs-​, Controlling-​ und Be­richts­tä­tig­kei­ten rund um das In­no­va­ti­ons­pro­gramm
-   Ma­na­gen der KPIs und der Mei­len­stei­ne des In­no­va­ti­ons­pro­gram­mes auf stra­te­gi­scher und ope­ra­tio­na­ler Ebene
-   Si­cher­stel­len der er­geb­nis­ori­en­tier­ten Vor­gangs­wei­se vor allem bei der Ko­or­di­na­ti­on von „Proof-​of-Concepts" mit allen re­le­van­ten Be­tei­lig­ten
-   Durch­füh­ren von Re­cher­chen und So­lu­ti­on Scou­ting
-   An­sprech­part­ner/in für alle Mit­ar­bei­ten­den des Pro­gram Of­fice im täg­li­chen Be­trieb
-   Si­cher­stel­len eines an­ge­mes­se­nen Qualitäts-​ und Zeit-​Managements zu­sam­men mit der Vi­ze­rek­to­rin für In­fra­struk­tur und Di­gi­ta­li­sie­rung und dem CIO
-   Vor­be­rei­tung und Durch­füh­rung aller in­ter­nen und ex­ter­nen Kom­mu­ni­ka­ti­ons­ak­ti­vi­tä­ten
-   Prä­sen­tie­ren des WU In­no­va­ti­ons­pro­gram­mes ge­gen­über in­ter­nen und ex­ter­nen Sta­ke­hol­dern

Ihr Pro­fil
-   Ab­ge­schlos­se­nes Hoch­schul­stu­di­um idea­ler­wei­se im Be­reich Be­triebs­wirt­schaft, Mar­ke­ting, New Media o.ä.
-   Mehr­jäh­ri­ge Er­fah­rung im Pro­gramm­ma­nage­ment oder ähn­li­chen Tä­tig­kei­ten
-   Sehr gute Pro­jekt­ma­nage­ment Kennt­nis­se
-   Hohes In­ter­es­se an The­men­stel­lun­gen der Di­gi­ta­li­sie­rung
-   Er­fah­rung in einer Po­si­ti­on mit Füh­rungs­ver­ant­wor­tung oder als Pro­jekt­lei­ter/in er­wünscht
-   Er­fah­rung in der Nut­zung von Program-​/Pro­jekt­ma­nage­ment Tools, sehr gute MS Of­fice Kennt­nis­se sowie Er­fah­rung bei der Be­treu­ung von Web­sei­ten und So­cial Media
-   Aus­ge­zeich­ne­te Deutsch-​ und Eng­lisch­kennt­nis­se
-   Selbst­ver­ant­wort­li­ches Ar­bei­ten, Mo­ti­va­ti­on zur Ei­gen­in­itia­ti­ve
-   Freu­de an der Zu­sam­men­ar­beit mit un­ter­schied­li­chen Teams und Be­rei­chen
-   Of­fe­ne Kom­mu­ni­ka­ti­on mit Mit­ar­bei­ter/inne/n und Ko­ope­ra­ti­ons­part­ner/inne/n


Das mo­nat­li­che Min­des­t­ent­gelt be­trägt 2.864,50 Euro brut­to, die An­rech­nung von tä­tig­keits­be­zo­ge­nen Vor­dienst­zei­ten ist mög­lich. Selbst­ver­ständ­lich bie­ten wir Ihnen bei ent­spre­chen­der Qua­li­fi­ka­ti­on und Er­fah­rung eine markt­ge­rech­te Über­zah­lung an.

Haben Sie In­ter­es­se an die­ser Tä­tig­keit mit per­sön­li­chen Wei­ter­bil­dungs­mög­lich­kei­ten in einem an­ge­neh­men Ar­beits­kli­ma? Dann be­wer­ben Sie sich bitte bis spä­tes­tens 13.11.2019 unter www.wu.ac.at/jobs Kenn­zahl: 435).

Wir freu­en uns auf Ihre Be­wer­bung!

Ver­län­ge­rung der Be­wer­bungs­frist bis 06.11.2019
4) Ihr nächs­ter Schritt in eine in­ter­es­san­te Zu­kunft! Sie su­chen eine neue, her­aus­for­dern­de und ab­wechs­lungs­rei­che Tä­tig­keit? Dann sind Sie bei uns rich­tig!

Die WU (Wirt­schafts­uni­ver­si­tät Wien) ist die größ­te Wirt­schafts­uni­ver­si­tät der Eu­ro­päi­schen Union mit rund 2.300 Mit­ar­bei­ter/inne/n in For­schung, Lehre und Ver­wal­tung und mehr als 23.000 Stu­die­ren­den. Als Ar­beits­platz bie­ten wir einen ar­chi­tek­to­nisch her­aus­ra­gen­den, mo­der­nen Cam­pus in der Nähe des Wie­ner Pra­ters. Zur Ver­stär­kung un­se­res Teams im Department-​Office Fi­nan­ce, Ac­coun­ting and Sta­tis­tics be­set­zen wir ehest­mög­lich er­satz­mä­ßig be­fris­tet bis 30.09.2023 eine Stel­le als


Ad­mi­nis­tra­ti­ve As­sis­tenz/In­sti­tuts­se­kre­tär/in
Voll­zeit, 40 Stun­den/Woche


Ihr Auf­ga­ben­be­reich
-   Ad­mi­nis­tra­ti­ve As­sis­tenz im Back Of­fice
-   Per­sön­li­che As­sis­tenz von Se­ni­or Fa­cul­ty Mem­bers
-   Event­ma­nage­ment
-   Gäs­te­emp­fang und -​betreuung
-   Front Office-​Betreuung
-   All­ge­mei­ne Sekretariats-​, Organisations-​ und Ver­wal­tungs­auf­ga­ben


Ihr Pro­fil
-   Ab­ge­schlos­se­ne kauf­män­ni­sche Aus­bil­dung, Ma­tu­ra (vor­zugs­wei­se HAK) er­wünscht
-   Aus­ge­zeich­ne­te Deutsch­kennt­nis­se und Recht­schrei­bung
-   Sehr gute Eng­lisch­kennt­nis­se
-   Aus­ge­präg­te Kom­mu­ni­ka­ti­ons­fä­hig­keit
-   Sehr gute MS Office-​Kenntnisse
-   Zu­ver­läs­sig­keit, Ge­nau­ig­keit und Or­ga­ni­sa­ti­ons­fä­hig­keit
-   Freu­de an der Ar­beit in einem gro­ßen Team
-   Kennt­nis­se uni­ver­si­tä­rer Struk­tu­ren und Ab­läu­fe von Vor­teil

Das mo­nat­li­che Min­des­t­ent­gelt be­trägt 2.106,90 Euro brut­to, die An­rech­nung von tä­tig­keits­be­zo­ge­nen Vor­dienst­zei­ten ist mög­lich.

Haben Sie In­ter­es­se an die­ser Tä­tig­keit mit per­sön­li­chen Wei­ter­bil­dungs­mög­lich­kei­ten in einem an­ge­neh­men Ar­beits­kli­ma? Dann be­wer­ben Sie sich bitte bis spä­tes­tens 06.11.2019 unter www.wu.ac.at/jobs (Kenn­zahl: 414).

Wir freu­en uns auf Ihre Be­wer­bung!