News Archiv MCORERSS

Marketing Insights - Nina Ganahl from Nespresso Austria

Nina Ganahl, Marketing director at Nespresso Austria, visited our Marketing Insights course. She shared great insights about branding, sustainability and other important topics. Thanks for the visit…

Guest speaker Dr. Gabriele Stanek in our Marketing Insights course

Last week Dr. Gabriele Stanek, head key account at UNICEF Österreich, former director of Werbeakademie and member of the Austrian advertising council, visited us in our Marketing Insights course. She…

Marketmind Best Thesis Award

For the eigth time, the marketmind Best Thesis Award was given to the best theses of the WU Marketing master's program. Sponsored by the Austrian company marketmind, the award honors the efforts taken…

Global Seminar Series

Eva Marckhgott is teaching in this term's Global Seminar Series. The Global Seminar Series is a series of virtual seminars bringing together students and faculty from five leading business schools…

Let's get started!

The m.core-team started off the new semester by welcoming the newly admitted students. Prof. Bernadette Kamleitner and Dr. Monika Koller congratulated the new cohort. The students had the opportunity…

Willkommen in der SBWL Marketing and Consumer Research

Wir gratulieren allen Studierenden, die in unsere SBWL aufgenommen wurden ganz herzlich und freuen uns auf zwei spannende gemeinsame Semester! Herzlich willkommen bei m.core!

Wir begrüßen unsere neue Mitarbeiterin Katharina Beck

Katharina Beck, BSc (WU) verstärkt seit 1. September 2021 unser Team. Wir freuen uns sehr auf die Zusammenarbeit und heißen sie ganz herzlich willkommen!

JSR Paper von Monika Koller gewinnt den Journal of Service Research Best Paper Award 2020

Der Artikel von Monika Koller (gemeinsam mit ihren Co-Autoren Valarie Zeithaml, Katrien Verleye, Isabella Hatak und Alexander Zauner) mit dem Titel: “Three decades of customer value research:…

Artikel von Monika Koller als Finalist des SERVSIG Best Service Article Award 2021

Die Service Research Community der AMA (American Marketing Association) kürt jedes Jahr die besten Artikel, die im Bereich Service Research publiziert wurden. Der Artikel von Monika Koller (gemeinsam…

Ein Sommersemester des Home Studyings geht zu Ende

Auch das Sommersemester 2021 war ein besonderes, außergewöhnliches Semester. Die globale Ausbreitung des Corona-Virus hat für alle gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Bereiche und natürlich auch…