Blick auf das TC und D2

Research Seminar Series

Unsere “Research Seminar Series” dient als Plattform zur Vernetzung mit der internationalen Forschungscommunity im Bereich Marketing. Führende Forschende von den weltweit besten Universitäten werden eingeladen, ihre neuesten Forschungsprojekte zu präsentieren und die aktuellen Trends und Entwicklungen in allen wichtigen Bereichen des Marketings zu diskutieren.

Bitte melden Sie sich zur Teilnahme an, indem Sie eine E-Mail an Yana Swoboda senden.


Die Beiträge auf dieser Website dürfen nicht ohne Genehmigung des*der Autors*Autorin vervielfältigt oder zitiert werden.

AGENDA FALL 2024

ryandew

Ryan Dew, University of Pennsylvania (US)
17. Oktober  |  12:00-13:30  |   AD.0.090

"Your MMM Is Broken: Identification of Nonlinear and Dynamic Effects in Marketing Mix Models"

jennyvandoorn

Jenny van Doorn, University of Groningen (NL)
24. Oktober  |  12:00-13:30  |   AD.0.114

"Frightful or Fantastic? Acceptance of Robot Interactions in Services"

fuchs

Christoph Fuchs, University of Vienna (AT)

7. November  |  12:00-13:30  |  AD.0.090

"Psychological reactance to system-level policies before and after their implementation"

vanheerde

Harald Van Heerde, University of New South Wales (AU)
19. Dezember  |  12:00-13:30  |  

shaidanziger

Shai Danziger, Tel Aviv University (IL)
23. Jänner  |  12:00-13:30  | 

AGENDA SPRING 2024

LJShrum

L.J. Shrum, HEC Paris (FR)
11. April |  12:00-13:30  |  AD.0.122

"Keeping Up with the Joneses? Not So Much for Consumers Who Move Around a Lot"

sarahgelper

Sarah Gelper, University of Luxemburg (LU)
18. April |  12:00-13:30  |  AD.0.122

Loyalty-program promotions: How brands can capitalize on retailers’ temporary loyalty programs

rajeev batra

Rajeev Batra, University of Michigan (US)
23. Mai |  12:00-13:30  |  AD.0.114

"Unpacking Collective Materialism: How Values Shape Consumption in Seven Asian Markets"

rankivetz

Ran Kivetz, Columbia University (US)
20. Juni |  12:00-13:30  |   TC.0.58

"Change"

KeithWilcox

Keith Wilcox, Texas A&M University (US)
27. Juni |  12:00-13:30  |   TC.3.21

"The Virtue of Having Enough: Contentment as an Alternative Signal of Status"

</