Eine lächelnde, springende Studentin.

Peer Stefanie, PhD

Stefanie Peer, PhD

Stefanie Peer, PhD

Assoz.Prof., Leiterin des Forschungsinstitutes für Raum- und Immobilienwirtschaft

WU Wirtschaftsuniversität Wien
Institute for Multi-Level Governance and Development

Welthandelsplatz 1/D4
1020 Vienna, Austria

Zutritt zum Institut NUR über den 3. Stock!


Stefanie Peer ist assoziierte Professorin am Institute for Multilevel Governance and Development, und forscht vorwiegend zu Themen der Verkehrsökonomik. Sie hat 2013 ihr Doktorat am Department of Spatial Economics an der VU Universität Amsterdam mit einer Dissertation zum Thema “The economics of trip scheduling, travel time variability and traffic information” abgeschlossen. Mehrere ihrer Forschungsarbeiten wurden in hochrangigen Fachzeitschriften publiziert. Sie ist außerdem in mehreren wissenschaftlichen Organisationen (NECTAR, ITEA, GfR) aktiv.

Stefanie Peer ist Leiterin des Forschungsinstituts für Raum- und Immobilienmanagement.

Sprechstunden

Nach telefonischer Vereinbarung

Publikationen

Eine vollständige Publikationsliste finden Sie hier...

Beitrag in Sammelwerk

2023 Czerny, Achim I., Peer, Stefanie. 2023. Transport pricing In: Handbook on Transport Pricing and Financing. Hrsg. Tirachini, Alejandro, Hörcher, Daniel, Verhoef, Erik T. Mehr erfahren
2020 Lehner, Stephan, Peer, Stefanie, Gren, Mateusz, Koller, Hannes, Dragaschnig, Melitta, Brändle, Norbert, Sengupta, Raja. 2020. Innovative pricing policies for commuting: A field experiment In: Mapping the Travel Behavior Genome. Hrsg. Goulias, Konstadinos G., Davis, Adam W. Mehr erfahren

Originalbeitrag in Fachzeitschrift

2024 Buh, Brian, Peer, Stefanie. 2024. Environmental concern and the determinants of night train use. Mehr erfahren
2024 Kosíková, Renata, Krčál, Ondřej, Peer, Stefanie. 2024. The value of time in a repeated and one-off setup. Mehr erfahren
2024 Peer, Stefanie, Müller, Johannes, Naqvi, Asjad, Straub, Markus. 2024. Introducing shared, electric, autonomous vehicles (SAEVs) in sub-urban zones: Simulating the case of Vienna. Mehr erfahren
2023 Naqvi, Asjad, Peer, Stefanie, Müller, Johannes, Straub, Markus. 2023. The spatial–temporal exposure to traffic-related Particulate Matter emissions. Mehr erfahren
2023 Hössinger, Reinhard, Peer, Stefanie, Juschten, Maria. 2023. Give citizens a task. Mehr erfahren
2023 Peer, Stefanie, Gangl, Katharina, Spitzer, Florian, van der Werff, Ellen. 2023. Which policy measures can motivate active mobility in rural and semi-rural areas?. Mehr erfahren
2022 Millonig, Alexandra, Rudloff, Christian, Richter, Gerald, Lorenz, Florian, Peer, Stefanie. 2022. Fair mobility budgets. Mehr erfahren
2021 Schmid, Basil, Molloy, Joseph, Peer, Stefanie, Jokubauskaite, Simona, Aschauer, Florian, Hössinger, Reinhard, Gerike, Regine, Jara-Diaz, Sergio, Axhausen, Kay. 2021. The value of travel time savings and the value of leisure in Zurich: Estimation, decomposition and policy implications. Mehr erfahren
2021 Krcal, Ondrej, Peer, Stefanie, Stanek, Rostislav. 2021. Can time-inconsistent preferences explain hypothetical biases?. Mehr erfahren
2021 Jokubauskaite, Simona, Hössinger, Reinhard, Jara-Diaz, Sergio, Peer, Stefanie, Schneebaum, Alyssa, Schmid, Basil, Aschauer, Florian, Gerike, Regine, Axhausen, Kay, Leisch, Friedrich. 2021. The role of unpaid domestic work in explaining the gender gap in the (monetary) value of leisure. Mehr erfahren
2020 Peer, Stefanie, Mürmann, Alexander, Sallinger, Katharina. 2020. App-based feedback on safety to novice drivers: learning and monetary incentives. Mehr erfahren
2020 Hössinger, Reinhard, Aschauer, Florian, Jara-Diaz, Sergio, Jokubauskaite, Simona, Schmid, Basil, Peer, Stefanie, Axhausen, Kay, Gerike, Regine. 2020. A joint time-assignment and expenditure-allocation model: value of leisure and value of time assigned to travel for specific population segments. Mehr erfahren
2019 Adler, Martin, Peer, Stefanie, Sinozic, Tanja. 2019. Autonomous, connected, electric shared vehicles (ACES) and public finance: An explorative analysis. Mehr erfahren
2019 Jokubauskaite, Simona, Hössinger, Reinhard, Aschauer, Florian, Gerike, Regine, Jara-Diaz, Sergio, Peer, Stefanie, Schmid, Basil, Axhausen, Kay, Leisch, Friedrich. 2019. Advanced continuous-discrete model for joint time-use expenditure and mode choice estimation. Mehr erfahren
2019 Krcal, Ondrej, Peer, Stefanie, Stanek, Rostislav, Karlinova, Bara. 2019. Real consequences matter: Why hypothetical biases in the valuation of time persist even in controlled lab experiments. Mehr erfahren
2019 Peer, Stefanie. 2019. To bike or not to bike? – Evidence from a university relocation. Mehr erfahren
2019 Lehner, Stephan, Peer, Stefanie. 2019. The price elasticity of parking: A meta-analysis. Mehr erfahren
2019 Schmid, Basil, Jokubauskaite, Simona, Aschauer, Florian, Peer, Stefanie, Hössinger, Reinhard, Gerike, Regine, Jara-Diaz, Sergio, Axhausen, Kay. 2019. A pooled RP/SP mode, route and destination choice model to investigate mode and user-type effects in the value of travel time savings. Mehr erfahren
2018 Peer, Stefanie, Börjesson, Maria. 2018. Temporal framing of stated preference experiments: does it affect valuations?. Mehr erfahren
2018 Soder, Michael, Peer, Stefanie. 2018. The potential role of employers in promoting sustainable mobility in rural areas: evidence from Eastern Austria. Mehr erfahren
2017 Kroes, Eric, Koster, Paul, Peer, Stefanie. 2017. A Practical Method to Estimate the Benefits of Improved Road Network Reliability: An Application to Departing Air Passengers. Mehr erfahren
2017 Link, Christoph, Peer, Stefanie. 2017. Unreliable travel times in Austria: Relevance, causes, reactions and avoidance strategies. Mehr erfahren
2016 Peer, Stefanie, Knockaert, Jasper, Verhoef, Erik. 2016. Train commuters' scheduling preferences: evidence from a large-scale peak avoidance experiment. Mehr erfahren
2015 Koster, Paul, Peer, Stefanie, Dekker, Thijs. 2015. Memory, expectation formation and scheduling choices. Mehr erfahren
2015 Peer, Stefanie, Verhoef, Erik, Knockaert, Jasper, Koster, Paul, Tseng, Yin-Yen. 2015. Long-run vs. short-run perspectives on consumer scheduling: Evidence from a revealed-preference experiment among peak-hour road commuters. Mehr erfahren
2014 Peer, Stefanie, Knockaert, Jasper, Koster, Paul, Verhoef, Erik. 2014. Over-reporting vs. overreacting: commuters' perceptions of travel times. Mehr erfahren
2013 Peer, Stefanie, Knockaert, Jasper, Koster, Paul, Tseng, Yin-Yen, T. Verhoef, Erik. 2013. Door-to-door travel times in RP departure time choice models: An approximation method using GPS data. Mehr erfahren
2013 Peer, Stefanie, T. Verhoef, Erik. 2013. Equilibrium at a bottleneck when long-run and short-run scheduling preferences diverge. Mehr erfahren
2012 Peer, Stefanie, Koopmans, Carl, Verhoef, Erik. 2012. Prediction of travel time variability for cost-benefit analysis. Mehr erfahren

Working Paper/Preprint

2015 Knockaert, Jasper, Verhoef, Erik, Peer, Stefanie. 2015. Train commuters' scheduling preferences: evidence from a large-scale peak avoidance experiment. Mehr erfahren

Forschungsbericht/Gutachten

2013 Knockaert, Jasper, Peer, Stefanie, Verhoef, Erik. 2013. Spitsmijden in de Trein: Gedragseffecten. Mehr erfahren

Dissertation

2013 Peer, Stefanie. 2013. The economics of trip scheduling, travel time variability and traffic information. Mehr erfahren

Sonstige wissenschaftliche Veröffentlichung

2020 Wagner, Ben, Winkler, Till, Human, Soheil, Peer, Stefanie. 2020. Do Smartphone Apps Influence Mode ChoiceBehavior among Viennese Citizens?. Mehr erfahren
2015 Chaloupka, Christine, Kölbl, Robert, Loibl, Wolfgang, Molitor, Romain, Nentwich, Michael, Peer, Stefanie, Risser, Ralf, Sammer, Gerd, Schützhofer, Bettina, Seibt, Claus. 2015. Nachhaltige Mobilität aus sozioökonomischer Perspektive. Diskussionspapier der Arbeitsgruppe "Sozioökonomische Aspekte" der ÖAW-Kommission "Nachhaltige Mobilität". Mehr erfahren
Lehre

Alle Lehrveranstaltungen finden Sie im Vorlesungsverzeichnis der Wirtschaftsuniversität

Projekte

Die Aufstellung aller (auch abgeschlossenen) Projekte finden Sie hier...

Innovative Policies for Sustainable Urban Transportation

Forschungsinteressen

Detaillierte Informationen erhalten Sie in der PURE-Datenbank

  • Wirtschaftswissenschaften

  • Transportwirtschaft

  • Wirtschaftsgeographie