Blick in das LC Gebäude

Retail Attractiveness and Customer Experience – The Street is the Mall

01/12/2016

Digital Disruption – Change is happening in Retail Management and Real Estate Development. Is ChANGE something new  fort he retail business? Is the  branch still attractive and what does the term „strategy“ mean under these circumstances.   Digitalization does not only affect communication and media – it is kind of disruptive because it more and more also affects business models. It’s a real GAME Changer! Customer expericence (CX) is the central focus: How can retailers and real estate developers create an added value in high street shopping locations like MAHÜ 77:  

Sales mix and variety of goods and services
Exeptional experiences along the customer journey
Hybrid solutions, where online and off-line fits together
Attractive retail locations: flexible spacious sites, open to the street, no barriers, the street is the mall, inhouse-communication facilities to be used for instore marketing etc.
Complementary services: restaurants and entertainment
Convenience through public services and infrastructure: parking facilities and public transport
City attractiveness: architecture, cultural offerings, safety etc.  

Dieter Scharitzer, Keynote anläßlich der „Redevco - MAHÜ77 Opening Party“ vom 1.12.2016 Redevco ist eine unabhängige, europaweit tätige und auf Einzelhandel spezialisierte Immobilien-Investment-Management-Gesellschaft. Das Gesamtportfolio besteht aus ca. 390 Objekten in den wichtigsten Retail-Standorten in Großbritannien, Frankreich, Belgien, den Niederlanden, Deutschland, Spanien, Portugal, der Schweiz und Österreich. In Österreich befinden sich aktuell 4 Immobilien in unserem Besitz. Derzeit zählen mehr als 1.000 Einzelhändler zu den Mietern von Redevco. Redevco ist ein Unternehmen der Schweizer COFRA Holding AG, die im Besitz der holländischen Unternehmerfamilie Brenninkmeijer steht zu der beispielsweise auch C&A gehört.

Back to overview