News ArchiveRSS

Linguistikzirkel 05.05.2021

Dr. W. Timothy Coombs (Texas A&M University, College of Liberal Arts, Department of Communication), "Understanding “Bad Choices” in Crisis Communication: A Behavioral Crisis Communication Approach" …

Linguistikzirkel 31.03.2021

Dr. Carolin Debray, Institute of Intercultural Communication, University of Hildesheim: Constructing good relations through troubles talk in intercultural teams (17-19 Uhr, virtuell über Zoom)

Linguistikzirkel 16.03.2021

Prof. Gerlinde Mautner (WU, Vienna) and Prof. Mark Learmonth, Durham Business School (UK) "False positives: Critiquing the language of leadership" (18:00 - 20:00, virtuell über MS Teams)

Linguistikzirkel 11.01.2021

Alexander Lasch (TU Dresden): Reden ist nicht alles. Management-Kommunikation auf dem angewandt-linguistischen Prüfstand WU Campus. Virtuell über Zoom 18 bis 20 Uhr

Linguistikzirkel 01.12.2020

Florence Oloff (University of Oulu, Finland): “I can’t find the ‘okay’”: Learning how to use smartphones in adult education courses (18.00-20.00, virtuell MS Teams)

Linguistikzirkel 19.11.2020

Jonas Hassemer (Universität Wien): Reflektive Praktiken in einer Beratungsstelle für Geflüchtete in Wien (18.00-20.00, virtuell MS Teams)

Linguistikzirkel 12.11.2020

12.11.20 (19.00-21.00, virtuell Zoom), Prof. Dr. Christoph Barmeyer, Madeleine Bausch, Sina Grosskopf (Universität Passau): 3 Kurzvorträge im Rahmen des Linguistikzirkels: Rahmenthema: „Gestaltung…

Linguistikzirkel 11.12.2019

Dr. Sara Orthaber (Universität Maribor): (Im)politeness at a customer service centre: a cross-media comparison. Campus WU, Gebäude D2, Eingang D, 2. OG, Raum D2 2.228 Zeit: 18:15 - 19:45

Linguistikzirkel 21.11.2019

Univ. Prof. Dr. Wolfgang Pöckl (Universität Innsbruck): Europäismen – Türöffner zur Mehrsprachigkeit Campus WU, Gebäude D2, Eingang D, 2. OG, Raum D2 2.228 Zeit: 18:15 - 19:45

Linguistikzirkel 28.10.2019

28.10.19 Prof. Dr. Gundula Gwenn Hiller und Prof. Dr. Eva Brüning (Hochschule der Bundesagentur für Arbeit, Mannheim): Sprache und Kultur als Hürden im Studienalltag: Welchen Beitrag kann…