Arbeitskollegen machen entspannt Pause

Geförderte Projekte

Projekte 2024

Projekte 2024

#iSustain. Online and offline sustainability conversations promoting the SDGs in a higher education setting

Franzisca Weder

Strategic Uses of Generative AI in Educational Settings

Burçak Bas and Melanie Clegg

Sprachbewusstsein von Wirtschaftsstudierenden: Evaluation und Förderung im Fachsprachenunterricht

Magdalena Zehetgruber

Projekte 2023

Projekte 2023

Boosting student performance through unlimited re-assessments

Susann Fiedler

Zur Vielfalt didaktischer Methoden in der Sozioökonomie

Barbara Haas

Unraveling the Geek Gene hypothesis for novice, casual learners of programming

Margeret Hall/Christian Haas

English Business Communication Skills in an international, digitalised world

Miya Komori-Glatz

Exploring the Impact of Social Class and Aesthetic Capital on the students’ peer interactions at WU

Andrea Romo Pérez/Wogene B. Mena

Projekte 2022

Projekte 2022

Longer term learning outcomes of highly sensitive taught courses - Antisemitism at Work as a case-study

Yochanan Altman

„(In)Visible Women in Social Sciences” – Lernen mit und über Biografien in multidisziplinären und multikulturellen Teams

Anett Hermann

Fostering international knowledge transfer in higher edcuation: Oxford Tutorial meets WU Vienna.

Severin Rapp, Lukas Lehner

Factors of motivation in group homework: an experimental approach

Boualem Rabta, Stefan Treitl

Ausschreibung 2020

Ausschreibung 2020

Lernstile an der WU: Korrelationen zwischen Lernprofil und Studienerfolg

Pilar Pérez Cañizares

A cognitive load theory perspective on cooperative learning and student performance

Thomas Lindner

IC vs. TR – Quantitative Vergleichsanalyse zwischen Inverted und Traditional Classrooms

Stefan Treitl

Networking and learning among international and first generation students

Alexander Mohr

Supporting interaction and learning between international exchange students and domestic students

August Österle

Ausschreibung 2019

Ausschreibung 2019

Unterrichtsmethode „Inverted Classroom“ in Großlehrveranstaltungen. Eine Evaluierung

Margit Kastner

Gamification for Teaching and Learning at WU (GamIng)

Marjan Khobreh

Bedeutungsvolles Lernen im Rahmen einer Großlehrveranstaltung: Analyse der Leistungsüberprüfungen und Lernergebnisse

Andreas Novy

Beitrag und Bedeutung der flexiblen Leistungsbeurteilung zum nachhaltigen, selbstregulierenden Lernen

Viktoriya Zipper

Ausschreibung 2018

Ausschreibung 2018

Die Aktivierung von Studierenden durch kleine Anreize in Vorlesungen

Gerhard Furtmüller & Christian Garaus

Intercultural Business Classes: Teaching Methods and Fairness of Assessment

Elisabeth Götze

E-learning for Competency-based Sustainable Education in Ecological Economics

Gillian Foster

Lernstile im Sprachunterricht an der WU: Analyse und Sensibilisierung von Lehrenden und Lernenden

Pilar Pérez Cañizares & Johannes Schnitzer

FEBA – Fallstudienentwicklung für Business Analytics

Stefan Treitl & Tina Wakolbinger